Onkel Donald Startet 2.Mai.2007 Del på Facebook Startet 2.Mai.2007 Jeg er litt usikker på dette med sjøvannsfilter.. Jeg får snart satt inn en ny Mercruiser 4.3 MPI som har ferskvannsavkjøling. Trenger jeg sjøvannsfilter til denne motoren eller er kun båter med saltvannskjøling som må ha dette? O.Donald Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.Mai.2007 Del på Facebook Svart 2.Mai.2007 Også ferskvannskjølte har behov for dette, ikke noen forskjell der. Dette er vel ikke noe man MÅ ha, men i enkelte situasjoner kan det være svært nyttig å ha! Har lurt på å montere et slikt selv, men ikke kommet så langt ennå. Men på den annen side har den klart seg i 29 år uten, så behovet er kanskje ikke så stort hos meg... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hulda Svart 2.Mai.2007 Del på Facebook Svart 2.Mai.2007 Og Hulda er den første båten jeg har som har slikt filter. Det blir den første båten på 40 år. Jeg har ikke registrert problemer tidligere. Dog skal det ikke stikkes under en stol at det havner en del dritt i straineren, dritt som ellers ville havnet andre steder. En del av det hadde nok ikke blitt med eksosvannet ut. Sitér dette innlegget Link to post
Blue Sky Svart 2.Mai.2007 Del på Facebook Svart 2.Mai.2007 Regner med at du har Alfa drev der impelleren sitter i drevet? Jeg vurdete også dette en stund, men syntes det var litt risikabelt å plassere filteret på trykksiden av sjøvannspumpa. Mvh "Blue Sky" Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 2.Mai.2007 Del på Facebook Svart 2.Mai.2007 Hulda har det på trykksiden, straineren er beregnet for det, problemfritt. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 2.Mai.2007 Del på Facebook Svart 2.Mai.2007 Sjekk dette innlegget fra Suzuki... Sitér dette innlegget Link to post
Onkel Donald Svart 2.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2007 hmmm,,,, jeg får ta en prat med verkstedet som skal montere den nye motoren , og be dem installere sjøvannsfilter...Men det virker litt rart.. På Alfa One drevet så suges vannet inn i stammen på drevet gjennom forholdsvis små hull,, antar da at det ikke kan komme inn store fremmedlegemer inn der... Sitér dette innlegget Link to post
Sail S Svart 2.Mai.2007 Del på Facebook Svart 2.Mai.2007 Jeg monterte sjøvannfilter på gamle båten og seilte med den i 13 år i Skandinavia uten at det samlet opp noe som ikke varmeveksleren kunne tåle. Opplevde derimot i Karibien på en annen båt at sjøvennfilteret til agregatet var tilstoppet av små sjell så jeg tror det er litt avhengig av hvor du seiler. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.