Jump to content

Hvordan få av tørket polish som sitter som maling?


Bryant

Recommended Posts

Nesten... Det er ihvertfall sinnsvakt vanskelig å polere av etter det har tørket. Det sto på flasken at det skulle tørke til en grå hinne og så poleres av. .

 

Har for første gang polert båten med et produkt fra International Yachpaint som heter "Polish with Teflon" Delvis lagt på med polermaskin og for hånd. Nå sitter den fast som rene h... og går nesten ikke ann å få av. Har aldri opplevet polish som sitter så jevlig. Når jeg polerer med min skramlete BestTools 900w polermaskin på fullt turtall med lammeullshette så løsner det og blir veldig blankt, men for en jobb a! Tror nesten ikke at jeg klarer å polere av hele båten på denne måten.

 

Noen tips om hvordan få det av? Mistenker at jeg ventet for lenge etter at det tørket og nå sitter det for godt. Polere mindre partier på nytt og få det av etter kortere tørketid?

Link to post
Share on other sites

Selv bruker jeg en god eksentersliper (eller min kr. 299,- polermaskin fra Europris) med svamp på. Denne (svampen) fukter jeg godt og legger på Autosol og kjører i vei. Bruker gjerne en liten spruteflaske med vann for å holde god fuktighet hele tiden. Man må prøve seg frem litt. Når hele båten er tatt så bruker jeg rett og slett hageslangen og en stor svamp som jeg holder i hånden og vasker av overskuddet. Fungerer som bare det og jeg har ikke opplevd at dette sliper/rubber gelcoaten for hardt, selv etter ganske mange år med denne metoden. Får også ofte skryt av folk rundt at mine båter er pene og blanke!

 

Avslutt med en voks og varm denne godt inn i gelcoaten med bruk av maskin.

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...