Jump to content

beslag i baug for beskyttelse mot anker mm


Framtia

Recommended Posts

Lag deg en mal i papp, få noen som er gode på rustfri tynnplate til å lage beslaget.

 

Litt dårlig bilde -men her ser du hvordan Windy løser dette på Windy 37.

 

baugbeslag.jpg

 

Kanskje litt bedre bilde?

baugbeslag2.jpg

 

Det finnes noen som driver med dette i Barkåker mellom Tønsberg og Horten, tror de heter Rustfri tynnplateindustri AS

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Mye avhenger av utforming på baug og anker, men jeg syns kanskje Windy har vært i overkant sparsomme med stålet. Mitt beslag går nok minst 10-15 cm ut på hver side og på toppen. Det er utformet som en trekantet pyamide som er tredd inn på baugen. Med det kan jeg slenge og herje så mye jeg vil med anker og kjetting uten at gelcoaten skades.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Behovet for beslag avhenger også av ankerrullas utforming. Men jeg ser poenget i at et større beslag hadde vært kjekt. Så lite som mulig men tilstrekkelig er vel det Windy har tenkt kanskje? Ideelt sett burde jo hele båten vært satt inn med syrefast stål for å unngå merker :wink:

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...