Walter_S Startet 4.Desember.2003 Link til dette innlegget Startet 4.Desember.2003 Har et tilbud om å kjøpe en 28' trebåt med denne motoren i - vet absolutt ingenting om Perkins motorer - hva vet du? Alderen på motoren usikker - båten er en 1965-modell - motortype er angitt som Perkins 342 og oppgitt effekt er 42 hk. Det er stort sett det jeg vet - har ikke sett hverken båt eller motor ennå, har bare lyst til å finne frem noe info om den, slik at jeg vet hva jeg spesifikt skal se etter, ved besiktigelse. Takker på forhånd!Hilsen, Walter_S Ja, jeg har sett etter i erfaringsdatabasen, finner kun typer som 4.236 på 80hk og lignende - altså helt annen betegnelse. Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Poseidon Svart 4.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2003 Hei Walter, Det var en veldig kjekk illustrasjon du hadde funnet frem, men jeg tror allikevel ikke at det er den motoren du finner i båten som du vurderer å kjøpe.... mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Walter_S Svart 4.Desember.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2003 .....Det var en veldig kjekk illustrasjon du hadde funnet frem, men jeg tror allikevel ikke at det er den motoren du finner i båten som du vurderer å kjøpe.... ... Håper ikke det, Poseidon! Regner med at den er litt mere moderne, enn dét - men 1965-modell kan vel være et skikkelig treskeverk for det. Båten med Perkins'en ligger i ditt område, forresten! Mulig at jeg kommer til å be deg pent om å ta en "preliminary" titt??? Spennende båt, skjønner du! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Suzuki Svart 4.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2003 Håper ikke det, Poseidon! Regner med at den er litt mere moderne, enn dét - men 1965-modell kan vel være et skikkelig treskeverk for det. Båten med Perkins'en ligger i ditt område, forresten! Mulig at jeg kommer til å be deg pent om å ta en "preliminary" titt??? Spennende båt, skjønner du! Fyyy ! Kalle en skikkelig 1965 PERKINS for treskeverk da gitt. Forsetter du på denne måten, kommer den ALDRI til å starte når du vil Gamle motorer er eldst, sånn er det med den saken Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
TMe Svart 4.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2003 Ikke uvanlig med Perkins både på traktorer og treskeverk (skurtreskere), men det beviser vel bare at Perkins er solide og pålitlige saker. Poseidon skulle sikkert bare "fucke deg opp" i all venskaplighet. Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 4.Desember.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2003 .....................Alderen på motoren usikker - båten er en 1965-modell - motortype er angitt som Perkins 342 og oppgitt effekt er 42 hk. ............ Har nettopp blitt fortalt at motoren er fra 1979, ferskvannskjølt med varmeveksler og gløding! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Poseidon Svart 4.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2003 Hei Walter, En ferskvannskjølt Perkins fra 1979 - den er jo fortsatt inne i sin aller første ungdom! Ellers vil jeg bare presisere at det ikke var jeg som brukte begrepet "treskeverk" om motoren, selv om jeg sikkert kunne ha vært betrodd å gjøre noe slikt, i all vennskapelighet Når det gjelder Perkins' modellbetegnelser, så kjenner jeg ikke dem med 3 siffer. Men de 4-sifrede derimot de kan tolkes slik: første siffer er antallet cylindre, de tre siste sifrene angir slagvolumet i kubikktommer. Hvis båten ligger i mitt område så er det sikkert ikke noe problem å ta en liten titt på den; bare gi meg et vink om hvor den er å finne så tar jeg turen. mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.