Jump to content

Sikring går?


Hasla 26

Recommended Posts

Hei jeg har koblet på nytt panel med 10 amp trykk sikringen.Når jeg setter på lanternene går sikring hele tiden men ikke når jeg kobler ut en av dem.Det jeg lurer på att jeg har pærer som er avelange og det står12v 12cd a1 sm nk.Hvor mye amper trekker tre slike går det ann og få tak i svakere.Det jeg tror att de trekker for mye så disse sikringer går de tar mer en 10 amper til sammen.Kan dette stemme?Eller skal jeg koble egen sikring til disse gruble gruble.MvhBjørn

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

formel for effekt.. P

-----------

U I

 

p er watt u er spenning. i er amper.. hvis du da vil finne amp forbruk.. enkel måte.. ta og hold tommlen over det du vil finne ut .. da blir det i ditt tilfelle å holde tomlen over i. altså p delt på u .. i ditt tilfelle er det vel 12 watt. delt på 12 volt.. altså 1 ampere pr pære..

 

 

 

formelen ble ikke som tenkt.. :-( p = u x i . i = p : u

Redigert av hifo (see edit history)

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Det som er merklig og tyder på sikring er att det lyser noen sekunder og så går strømmen.Men når jeg tar ut en av pærene samme hviken så går ikke sikringen.Det kan ikke være tynne ledninger neppe?Panelet har innebygd 10 amper,kansje koble bort fra denne og legge en ny sikring sterkere.Jeg for liksom ikke regne stykke til og gå opp hvis hver pære trekker bare en amp tre til sammen.mvhBjørn :crazy:

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

Sorry liten kunnskap om andre en min egen som er en 3208TA. :nonod:

Forumet www.boatdiesel.com har gitt meg mye info når jeg søkte info om motorer og annet tekniskt utstyr til båt. Jeg var registret medlem i noen år , men du burde få noe ut av det uten å være registret. Sansynligvis er det også personer her på forumet som er registrert og muligens kan gjøre noen dybde søk for deg. Ta en tiit først . :flag:

Eller søk direkte etter motor typen på nettet. Lykke til

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...