Jump to content

Gratis oppdatering av C-map MAX kartbrikker

Lars H.

Recommended Posts

Har tøffet en del rundt med plotteren min med C-map max kart i bergensområdet og vet ikke helt om jeg skal være fornøyd. Dette gjeder i hovedsak de gule prikkene som jeg kan sette markøren på og da kommer der opp teksten "rock". I de aller fleste tilfeller finner jeg ikke noe skjær der hvor de er inntegnet. Vil tro jeg kunne se noe som kalles "rock" på kartet på høylys dag men som oftest så er det dypt er jeg finner ikke steinen som jeg helst hadde lyst å vite hvor var henne.

Er det andre som har lagt merke til det samme..??

Tydelig mange forskjellige oppfatninger om dette ja. Har i det siste prøvd å oppdatere min brikke her i Stavanger.

Har generellt dårlig erfaring med båtsjapper i Stavanger. De er dyre, har dårlig service og dårlig kompetanse.

Kontakt Seatronics, de oppgraderer brikken for deg. Jeg oppgraderte mot noen få hundrelapper for større brikke

og brikken dekker nå fra nord i Tyskland t.o.m. Svalbard. Er kjempefornøyd.

Geir :seeya:

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

• 2 måneder senere...

Har nettopp sendt brikken min til seatronic for oppgradering og etter to (!) dager (etter at jeg la den i postkassen) fikk jeg den i retur - måtte betale 375 inkludert porto, men det var fordi kartet er blitt større (hadde skagerak til namsos før, har nå norge+danmark)

Kartversjonen er 11-jun-07

Hører med til histrorien at jeg fikk med lånebrikke med gratis oppdatering av både kartplotter og ekkolodd!

Er svært imponert over service der i gården...

En forhandler som jeg var innom i Fredrikstad tidligere i sommer sa at de ikke ydet slik gratis service de ikke tjente noe på, om C-map i Italia averterte med gratis oppdatering var det deres sak-forhandlerne i Norge var ikke orientert om dette og fikk ingen kompensasjon for oppgraderingsjobben. Jeg fikk selv sende brikken til Italia.

Dro til Seatronic, der jeg faktisk hadde kjøpt brikken, og no problemas-. Fikk helt ny oppdatert brikke som også innholdt mere kart - nå helt opp t.o.m SVALBARD. Den nye brikken hadde større lagringskapasitet og jeg måtte derfor betale for denne nye større brikken -370 kr- som vel er helt OK.

Ser ut som Seatronic har samme filosofi som Toyota importøren/forhandlerne. God service er investering i framtidigblomstrende butikk. Dette gjorde /gjør Toyota eiere til de mest fornøyde bileierne og de kommer tilbake igjen og igjen.

• 3 år senere...

Jeg pleier å ta en tur innom Seatronic (som ikke er langt unna havnen), og der får jeg enten ny brikke, eller de brenner om den gamle brikken mens jeg venter. Det er visstnok nye utgaver nå, og neste er så langt jeg vet planlagt å komme i juli. Men nå er det ikke gratis, det var kun den gangen i 2007!

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

• 5 år senere...
  • 3 år senere...
Bernt skrev On 23.7.2016 at 16.51:

Er det sånn at c mapp Max er en nyere utgave av nt ? Og disse går ikke omhverandre ?

Bernt

Max er nyere ja. Tilpasset nyere og kraftigere plottere som kom etter 2005. 

NT+ er ikke lengre i salg i 2020.

"C-MAP MAX elektroniske sjøkart MAX Wide og Mega Wide MAX er en standard som de fleste kartplottere fra 2004 og til ca 2012 kan bruke. C-Map har med sin NT teknologi vunnet NMEA prisen for beste elektroniske kart de siste 6 årene. Med det nye MAX kartet sendes en meget sterk søknad om fortsatt å kunne kalles verdens beste leverandør av elektroniske kart. Mer enn 50 kartplotterprodusenter verden rundt har valgt C-Map som kartleverandør, deriblant Lorenz, Interphase, Standard Horizon, Techmarine, Furuno, Seiwa og Simrad. MAX kartet har et klart forbedret "design" i forhold til eksisterende C-Map kart. Detaljnivået, nøyaktigheten og oppløsningen på kartet er vesentlig øket. "

Mere info her: 

https://www.pronav.no/wp-content/uploads/2016/02/2016_Kartografi_PRISBOK_2mai.pdf

https://www.nautiskfritid.no/categories/c-map

C-Map plotter kompatibilitetsliste:

https://www.nautiskfritid.no/users/nautiskfritid_mystore_no/images/COMPATIBILITY_CHART_C_MAP.pdf

Jeg har en Max Wide W86 brikke fra 2010, så vurderer å oppgradere den snart. Koster vel ca 1500. 

Det er jo kommet en del endringer for å si det forsiktig.

Ikke at jeg har bruk for det store dekningsområdet Danmark-Svalbard men det er nå sånn det er da.

c-map.jpg

Redigert av Teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...