Jump to content

Robertson AP 2500 - RPU 100


Jon Blund

Recommended Posts

Kjøpte båt i fjor. Og det meste ombord virket. Da. :smiley:

 

I år derimot, vil for eksempel Eberspächer D3L ikke starte opp. Men OK, den lar seg vel reparere.

 

Værre er det at RPU 100 (pumpen) på autopiloten (AP 2500) har begynt å lage "klikkelyder" når/idet den gir inputs til styring i AP modus. Før hørte jeg bare summing fra servoen, men nå er det altså irriterende klikkelyder fra denne, som høres "altfor" godt. (Klikkene er sammenfallende med "svarte indikator prikker" på displayet.)

 

Tror autopiloten ble installert midt på 90-tallet.

 

Har noen opplevd lignende? Er det et forvarsel før "sammenbrudd"?

 

 

Takknemlig for gode forslag til "hvordan fikse dette på egen hånd"?

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Har en samme pumpen på min autopilot. Hadde problem i fjor og det viste seg at en O ring i stempelet som går fram og tilbake for å endre retning på styringen (for å si det slik) hadde fått et hakk i den. Denne O ringen er helt spesiell, måtte bestille den via forhandler. Skiftet den og alt ble ok igjen. Fikk slike rare lyder når dette skjedde. Min båt og autopilot er også fra 1990.

Redigert av MVH (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...