Wolwerine Startet 6.Mai.2007 Link til dette innlegget Startet 6.Mai.2007 Hei Er det noen som kjenner til reglene for import av vannscooter? Har ei søster som skal flytte hjem fra Usa.Eg ser att det er kjempe billigt med vannscooter der. Hvorden er reglene vist hu kan ta den hjem for meg? Er det hk avgift på scooter? Går det eventuelt ann å ta ut motoren og sende sccoter og motor kvar for seg? Eller er det andre måter for å slippe avgift på den? Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 6.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2007 Ja, du må nok finne deg i å betale HK-avgift ved import av vannscooter, selvom det er forbud mot å bruke den på vannet. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Ingar Svart 6.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2007 Trodde vannscooter ikke var definert som båt, men som vannscooter? Hvis de ikke er definert som båt blir det vel heller ikke hk-avgift? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 6.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2007 Pass på at den er CE godkjent. Og den er ikke forbudt på vannet - du har lov til å bruke den der kommunen tillater det. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 6.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2007 du har lov til å bruke den der kommunen tillater det. Ja det er riktig. Oslo kommune har vistnok anngitt et avgrenset område på vestsiden av Bygdøy for motorsport, deriblandt vannscooter. Med visse unntak er det fortsatt et generellt forbud mot vannscooterkjøring. Allikevel skal det betales HK-avgift ved import....selvfølgelig Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Mouche Svart 8.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2007 Er det hk avgift på scooter? Det er vel ikke hk-avgiften som er det store, men momsen hun eventuelt må betale? Du bør sjekke med Toll og avgiftsdir. m.h.t. hva som er gjeldende regler ved innflytting til kongeriket f.eks hva er å anse som en del av flyttelasset og kan derfor innføres uten avgifter,hva slags dokumentasjon trengs, eiertid osv osv? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Sydvesten Svart 3.April.2011 Link til dette innlegget Svart 3.April.2011 Løfter denne litt, siden en del her hvor jeg bor faktisk vurderer å ta med seg vannscooter hjem til Norge når de flytter hjem.. siden ingen av disse har vært ute i 5 år og dermed kan nyttiggjøre seg av flytteregelen får båt, så kommer frågan om en vannscooter er en båt avgfitsmeesig??? Jeg er av den oppfatningen, men er slett ikke sikker.. Dette vil jo avgjøre om hk avgift utløses ved import til kongeriket Norge.. Det er snakk om relativt store turbomaskiner med opp mot 250hk, så det det blir jo litt penger i hk avgfift.. CE merking er i boks, så det er ikke teme for dette sprøsmålet... kun om det vil utløse krav om hk avgfit.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Guest Svart 30.September.2011 Link til dette innlegget Svart 30.September.2011 takket være jettrade så betaler man ikke lengere hk avgiftene på 255hk, men betaler kun avgiften på 119hk siden det ikke er mer enn 119hk som kommer ut av jetten ifølge seadopp han fikk noen hundre tusen tilbake betalt av staten etter atte han vant saken :D Sitér dette innlegget Link to post
glenng Svart 4.November.2011 Link til dette innlegget Svart 4.November.2011 Løfter denne gamle tråden da jeg vurderer å importerre vannscooter. Dette med HK avgift og at man kun betaler for HK på 119 som er målt i pumpehuset, er dette noe man må krangle seg til eller er det dette som er praksis ved import? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.