Lars Hansen Startet 6.Mai.2007 Del på Facebook Startet 6.Mai.2007 Hei! Jeg går og fantaserer om å importere en fortrinnsvis brukt båt. Har blant annet sett på Bavaria 29 Sport. Er det noe å tjene på å importere? Er det Tyskland som er det gunstigste landet å importere fra? Kanskje det blir like rimelig å kjøpe ny som brukt, du får vel ikke tilbake tysk moms når du handler brukt båt? Mvh Lars Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 6.Mai.2007 Del på Facebook Svart 6.Mai.2007 Nå kjenner ikke jeg til motorbåter fra Bavaria, men når det gjelder seilbåter fra Bavaria så koster de akkurat det samme i tyskland som i Norge ny, så der er det ikke en krone å spare. Prisen er levert fra verft enten den går til Norge eller Tyskland... så jeg tviler på at det er noe annerledes for motrbåter enn det er for seilbåter Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Lars Hansen Svart 7.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2007 Jeg snakket med en jeg lå sammen med i fjor, som hadde importert en Bavaria 35. Han mente at han hadde spart masse på dette. Kan kanskje ikke stole på alt folk sier? Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 7.Mai.2007 Del på Facebook Svart 7.Mai.2007 Det kan jeg ikke si, men jeg sjekket i allefall prisen hod Bavarias største forhandler i Nord Tyskland på prisen på en ny båt... Prisen så ved først øyekast rimelig greit ut, men så tok jeg for meg Lunde Båt sin liste og fjernet momsen og regnet om til Euro med dagens kurs i fjor sommer så havnet jeg farlig nær den oppgitte prisen i Tyskland... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Blue_Dragon Svart 7.Mai.2007 Del på Facebook Svart 7.Mai.2007 (redigert) Du kan finne forhandlerbåter uten moms. http://www.boatshop24.de Redigert 7.Mai.2007 av Blue_Dragon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 7.Mai.2007 Del på Facebook Svart 7.Mai.2007 (redigert) Her en link til en rimelig stor Bavaria forhandler Allert Marin GmbH i Tyskland som også selger på export, både motor og seilbåter... kun å legge til momsen på båten inkl. frakten og en skvett hk avgift.. Redigert 7.Mai.2007 av sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.