Jump to content

Hvordan montere propell på 280DP drev


Reinell

Recommended Posts

Jeg finner ikke noe godt svar noe sted, så håper noen veit det...

Skal sette på propellene på drevet mitt nå, 280 dp...

Den muttra mellom propellene, hvor hardt skal den dras til??

Skjønnte ikke det som står i verskted håndboka som ligger her et sted...

Drar jeg til for hardt, går propell akselen tregt liksom, løsner muttra, så går den lett igjen,

Er det moment på muttra, eller skal det dras til slik at det er et visst forspenn??

Kommentar fra moderator:

Emnetittelen er endret, var opprinnelig Propell montering.

 

Emnetittelen skal fortelle hva emnet handler om. Produktnavn skal være med og CAPSLOCK skal unngås. For informasjon, se dette innlegget samt Etikette

ADVARSEL: Innlegg kan inneholde humor, sarkasme og ironi.

De som finner skrivefeil, kan beholde dem.

Link to post
Share on other sites

Kjenner ikke til 280DP men til 290DP. Antar at disse er nogenlunde identiske. Mutteren til den innerste propellen skal trekkes godt til. Hos meg så er dette med orginalt verktøyet, to hender og trekker litt over normalt til :). Vil tippe jeg skrur til rundt 70NM sånn på "håndfeelingen". Den skal ikke bli treig når du trekker den til. Da er det noe galt. Finn ut hvor det subber inni.

Link to post
Share on other sites

Det skal ligge en ring med splines spor helt innerst mot drevet. Denne blir som regel med propellen ved demontering. Mangler denne....så får du problemer med nettopp det du beskriver. Den innerste mutteren skal strammes 50-75 Nm.

 

Ps. sjekk også at du har fått riktig zink. Er den feil...kan den være for stor og dermed knipe litt ved fastskruing av propell.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...