Jump to content

Hva skal jeg bruke til å fjerne gammel tape lim fra skrog?


Pjolter

Recommended Posts

Jeg mener at det ABSOLUTT BESTE å bruke er sitrus-spray. Dette bruker proffesjonelle rengjørere.

Spraye på og gni lett med fingeren så går det av som ingenting. Det er så utrolig lett og enkelt.

Har brukt det selv.

 

Noen ulemper? Tja... det tar bunnstoff også om det renner ned.

Link to post
Share on other sites

Acetone.

 

Vær forsiktig med Aceton, om båten er malt.

 

Jeg fant nemlig ut at min båt var malt :-) og malingen ble plutselig borte, gitt. Heldigvis testet jeg for sikkerhets skyld på en liten flekk :-) Dette var forøvrig også etter bruk av brunpakketape. Forb....a dritt. Bør kún brukes til det det er ment, pakketaping.

 

Fikk bort restene med Jif.

 

Året før hadde jeg problemer med rester etter glassfiber- (eller strie- (?)) tape. Den gikk etterhvert bort etter mye skrubbing med sitrus.

 

/Are

Redigert av Fusebox (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg var ikke klar over dette med citrus. (Eneste Biltemaprodukt jeg ikke har prøvd? :lol: )

Så da trekker jeg forslaget om aceton.

 

Også enig i kommentaren om brun tape, må aldri brukes hvis man senere trenger å fjerne tapen. Da må man bruke transparent pakketape.

Link to post
Share on other sites

Et godt gammeldags barberblad gjør susen - enkelt og raskt og uten kjemikaliebruk :wink:

 

Sitrusspray er raskere.

 

Jeg slet fryktelig da teipen min var blitt sittende på i rundt 3 uker. (kan ikke skjønne det)

Prøvde barberblad først. Greit nok dette men det tar jo evigheter. Og ikke får man med ALT

klisteret heller.

Med sprayen så bare dusjer du en liten anelse og det er NULL problem.

 

Jeg ble faktisk _forbanna_ :headbang: for at jeg ikke har visst om dette tidligere.

 

Men nå er jeg glad :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...