Jump to content

Mercruiser 1,7 TDI Tuning/chipping?


Eikeli21

Recommended Posts

Hei, og attention alle m/kunnskap på Mercruiser som kan briefe om hva som kan gjøres med følgende:

 

Mercruiser 1,7 Tdi, 2003 mod.?

 

Har hørt om folk som skal ha hentet ut ca. 30 hk extra av denne motoren, samtidig fra andre at motoren er for

liten for denne type operasjon.

Jeg vet ikke hva som er rett/galt i dette tilfellet, men om det er mulig å få til, og noen kyndige her på sidene kan

gi et tips hadde vi vært takknemlige.

Hører gjerne,

Mvh

 

smådesperat småbåteier.

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Det er sikkert mulig å få en eller annen til å justere turbotrykk og dieselmengde for å tyne ut mer krefter. Men har ikke denne Opel/Isuzu maskinen PD-type innsprøytning?? KCR-type trimmboks er heller ikke å anbefale. De boksene pøser bare på mer diesel, de kobles til trykkgiver for CR og omformer signalet slik at dysene holdes åpne litt lengre. Fare for mer røyk og sot. :nonod:

Link to post
Share on other sites

Jeg fant denne linken ...

 

145hk i 1,7-literen, ja... :eek:

 

Jeg vet at noen Opel-mekkere har trimmet en Astra 1,7TDi (samme motor) til rundt 160hk. Hovedsaklig økt turbotrykk, litt mer diesel og friere eksosutløp. Men på sjøen ville jeg faktisk ikke tatt ut mer effekt av den. Og en annen sak, hvor mange dieselhester brukes egentlig som mest på Alpha-drev?

 

Jeg har sjøl 150hk i en 3,0 turbodiesel, og ville nok ikke tuklet for mye med den heller. Rundt 170-180 ville nok vært trivelig å ha, men ikke om det går på bekostning av driftsikkerheten. (F**n, begynner jeg å bli gammel? Høres ut som faren min, når jeg tenker etter...)

 

Et siste moment: I lys av div lediggang på tollkontor og SV's partikontor, skal man kanskje være litt mer forsiktig i tida fremover med å ta ut mer hester enn hva man faktisk har tollet inn. Just my 5 cents.

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...