Barsk IV Posted December 5, 2003 Share Posted December 5, 2003 Barsk 1 har blitt Barsk II: Båten ble besiktiget søndag, kjøpt mandag. En Comfortina 32 fra 1983 Motoren skal være defekt derfor ca. 80-100` i avslag. En original VP MD7B fra 1983, jeg sveiver den lett for hånd, problemene regner jeg i hovedsak er relatert til "et eller annet med dieselinsprøytningen". Dyser, dieselpumpen eller et eller annet ( forhåpentligvis ikke mer!) Så hvis noen er intereressert i en Comfort 30 seilbåt, så har jeg en til salgs. Ship o`hoi !?! BARSK II :smash: :diving Quote Link to post
Sebaldus Posted December 5, 2003 Share Posted December 5, 2003 Gratulerer! Da har du fått deg en fin båt, et riktig hakk opp som gir mer plass og mer båt! Quote Link to post
Brigg Posted December 5, 2003 Share Posted December 5, 2003 Gratulerer!!! Men hva med trefots-syken? Dette blir vel bare to fot? Brigg Quote Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Suzuki Posted December 5, 2003 Share Posted December 5, 2003 grattis grattis. Så annonsen & tenkte mitt. Bør være en kurrant sak for en som kan fikse litt selv. Er motoren mot formodning vrak, finnes etpar på Finn.no Igjen gratulerer, og send gjerne opplysninger om Barsk I på IM, jeg har en kompis som ikke har båt, og som bør overbevises snarest. Suzuki - som gjerne kunne tenkt seg Barsk II selv... Quote No boat needed.. Link to post
Gunga Din Posted December 5, 2003 Share Posted December 5, 2003 Grattis Barsk II Comfortinan e en kjfin båt ! Quote S/Y Gunga Din Link to post
Barsk IV Posted December 5, 2003 Author Share Posted December 5, 2003 Gratulerer!!! Men hva med trefots-syken? Dette blir vel bare to fot? Brigg Jeg mener det blir som 4 fot. Comfortina`n er bare 40 cm. lengre, men den er minst et tiår nyere. Comfort 30`n (Barsk1) har vært fin, den seiler bra til å være en "70-tallsbåt" Kona er kokk og liker stor bysse, begge liker vi dobbelt så stort toalett og adskilt akterkøye. Dessuten er den en god seiler, akkurat den vant faktisk færder`n for et par år siden. Nå får vi alle fallene til cockpit, og rullegenua (det kunne jeg jo montert på den gamle også..) Så det blir lettere på alle måter. (Håper jeg..) Barsk II Quote Link to post
Suzuki Posted December 5, 2003 Share Posted December 5, 2003 og prisen på Comforten blir da ? Suzuki Quote No boat needed.. Link to post
Barsk IV Posted December 5, 2003 Author Share Posted December 5, 2003 og prisen på Comforten blir da ? Suzuki For tidlig å si, for jeg har som mange andre en lang liste over gjøremål i vinter. Den har ligget lenge ute nå så planen er å løfte den på land mnd.skiftet april/mai, ta "vårpussen" og så avertere den. Jeg har såpass is i magen at jeg tror det lønner seg. mvh Barsk II Quote Link to post
Pjolter Posted December 5, 2003 Share Posted December 5, 2003 Gratulerer BarskII Quote I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Krapyl Posted December 6, 2003 Share Posted December 6, 2003 Gratulerer med båten. Jeg har maken. Velkommen i klubben http://www.comfortina32.de/index.html Quote Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Nils Posted December 6, 2003 Share Posted December 6, 2003 Eg kikka og på denne. Lite tilgjengeleg kapital og endå større mangel på båtplass sette ei hindring for handel. Gratulerer med ny båt! Quote Link to post
Suzuki Posted December 6, 2003 Share Posted December 6, 2003 spana på den nye båten din i dag. Fin båt, ser rimelig bra ut overall synes jeg. Igjen - grattis !! Suzuki Quote No boat needed.. Link to post
Jamo Posted December 6, 2003 Share Posted December 6, 2003 :santcheers:Fin julepresang , grattla Quote Link to post
Barsk IV Posted December 7, 2003 Author Share Posted December 7, 2003 Eg kikka og på denne. Lite tilgjengeleg kapital og endå større mangel på båtplass sette ei hindring for handel. Gratulerer med ny båt! Skal ikke si jeg hadde supermye tilgjengelig kapital jeg heller, men en snill bank hjalp meg med det jeg manglet. Jeg skjønte at jeg måtte være kjapp, dagen etter skulle det egentlig kommet 2 forskjellige langveisfra for å se den. mvh :sailing:Barsk II Quote Link to post
Baywatch Posted December 7, 2003 Share Posted December 7, 2003 Skal ikke si jeg hadde supermye tilgjengelig kapital jeg heller, men en snill bank hjalp meg med det jeg manglet. Jeg skjønte at jeg måtte være kjapp, dagen etter skulle det egentlig kommet 2 forskjellige langveisfra for å se den. mvh :sailing:Barsk II Greit å ha et godt forhold til banken sin Det har hjulpet meg flere ganger. Men nå har jeg nok gjeld! Uansett: Lykke til og gratulerer med nyervervelsen! Quote Link to post
rhea Posted December 7, 2003 Share Posted December 7, 2003 Gratulerer Barsk II Gml.Rhea var også en Comfort 30 og ble også nok byttet med en Comfortina av ny dato. Comfortina 32 er en helt annen båt en Comfort 30 og du kommer til å bli kjempefornøyd med båten. Det fikk jeg oppleve da jeg var med å hentet en Comfortina 32 i Stavanger sammen med de jeg dengang hadde kjøpt Gml Rhea av. Comfortbåtar har ett registreringskjema som de gjerne vil ha registrert eierbytter med. Det er lurt å registrer seg da de følger opp alle båtene veldig bra med reservedeler, svar på spørsmål osv. Og de tar seg ikke godt betalt heller. Send en mail hvis du trenger skjemaet. knut Quote Link to post
stsoleil Posted December 8, 2003 Share Posted December 8, 2003 Slutter meg til gratulantene og ønsker lykke til. Blir også litt spennende å se hvor Barsk 1 havner; nå ligger den kun noen få meter fra (nye) StSoleil... Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.