Jump to content

BARSK1 HAR BLITT BARSK II


Barsk IV

Recommended Posts

Barsk 1 har blitt Barsk II:

 

Bilde

 

 

Båten ble besiktiget søndag, kjøpt mandag. En Comfortina 32  fra 1983

 

Motoren skal være defekt derfor ca. 80-100` i avslag.

En original VP MD7B fra 1983, jeg sveiver den lett for hånd, problemene regner jeg i hovedsak er relatert til "et eller annet med dieselinsprøytningen". Dyser, dieselpumpen eller et eller annet ( forhåpentligvis ikke mer!)

 

Så hvis noen er intereressert i en Comfort 30 seilbåt, så har jeg en til salgs.

 

Ship o`hoi !?!

 

BARSK II

:flag::smash: :smash: :smash::confused: :diving :confused:

Link to post
Share on other sites

grattis grattis. Så annonsen & tenkte mitt.

Bør være en kurrant sak for en som kan fikse litt selv. Er motoren mot formodning vrak, finnes etpar på Finn.no

 

Igjen gratulerer, og send gjerne opplysninger om Barsk I på IM, jeg har en kompis som ikke har båt, og som bør overbevises snarest.

 

Suzuki - som gjerne kunne tenkt seg Barsk II selv... :smash:

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Gratulerer!!!  :cheers:

 

Men hva med trefots-syken? Dette blir vel bare to fot?

 

Brigg

Jeg mener det blir som 4 fot. Comfortina`n er bare 40 cm. lengre, men den er minst et tiår nyere.

Comfort 30`n (Barsk1) har vært fin, den seiler bra til å være en "70-tallsbåt"

 

Kona er kokk og liker stor bysse, begge liker vi dobbelt så stort toalett og adskilt akterkøye.

 

Dessuten er den en god seiler, akkurat den vant faktisk færder`n for et par år siden.

 

Nå får vi alle fallene til cockpit, og rullegenua (det kunne jeg jo montert på den gamle også..)

Så det blir lettere på alle måter. (Håper jeg..)

 

Barsk II

:cheers:

Link to post
Share on other sites

og prisen på Comforten blir da ?

 

Suzuki

For tidlig å si, for jeg har som mange andre en lang liste over gjøremål i vinter. Den har ligget lenge ute nå så planen er å løfte den på land mnd.skiftet april/mai, ta "vårpussen" og så avertere den.

 

Jeg har såpass is i magen at jeg tror det lønner seg.

 

mvh

 

Barsk II :cheers:

Link to post
Share on other sites

Eg kikka og på denne.  Lite tilgjengeleg kapital og endå større mangel på båtplass sette ei hindring for handel.  Gratulerer med ny båt!  :cheers:

Skal ikke si jeg hadde supermye tilgjengelig kapital jeg heller, men en snill bank hjalp meg med det jeg manglet.

Jeg skjønte at jeg måtte være kjapp, dagen etter skulle det egentlig kommet 2 forskjellige langveisfra for å se den.

 

mvh

:sailing:Barsk II

Link to post
Share on other sites

Skal ikke si jeg hadde supermye tilgjengelig kapital jeg heller, men en snill bank hjalp meg med det jeg manglet.

Jeg skjønte at jeg måtte være kjapp, dagen etter skulle det egentlig kommet 2 forskjellige langveisfra for å se den.

 

mvh

:sailing:Barsk II

Greit å ha et godt forhold til banken sin :cheers:

Det har hjulpet meg flere ganger. Men nå har jeg nok gjeld!  :smiley:

Uansett: Lykke til og gratulerer med nyervervelsen!

Link to post
Share on other sites

Gratulerer Barsk II

 

Gml.Rhea var også en Comfort 30 og ble også nok byttet med en Comfortina av ny dato.  

 

Comfortina 32 er en helt annen båt en Comfort 30 og du kommer til å bli kjempefornøyd med båten. Det fikk jeg oppleve da jeg var med å hentet en Comfortina 32 i Stavanger sammen med de jeg dengang hadde kjøpt Gml Rhea av.

 

Comfortbåtar har ett registreringskjema som de gjerne vil ha registrert eierbytter med. Det er lurt å registrer seg da de følger opp alle båtene veldig bra med reservedeler, svar på spørsmål osv. Og de tar seg ikke godt betalt heller.

 

Send en mail hvis du trenger skjemaet.

 

knut

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...