Jump to content

mercruiser 150hk. 150hk. er det en bra motor?

ola_dunk

Recommended Posts

Selve motoren er bra. Mariniseringen har ett par svakheter mht kjøler(e). Det er noen blekk som skal lede vannet gjennom platekjølerne, disse pleier å miste spennet slik at endel sjøvann ledes utenom elementene. Det finnes servicebulletiner for dette.

Så lenge alt er etter boken fungerer alt meget bra. Ellers er den ikke glad i koking som endel andre.

Bravo drevene til mercruiser er meget bra. 150hk er ingenting for ett B1 drev.

Jeg har nettopp kjøpt en båt med Mercruiser D3,0 og Bravo 1. D3,0 erstattet D530 rundt -94, tror jeg. Motor er ikke commonrail, ikke elektronisk styrt, har kaldstartspak som sjelden brukes. Ryker litt ved oppstart, skal slipe og trykkteste dyser til vinteren. Bravo 1-drevet skal ved korrekt ettersyn ikke ha problemer med over 220 dieselhester, bare båttyngden ikke blir for meget i tillegg.

Jeg har imidlertid nettopp kjøpt båtpakken sjøl, og ikke rukket å opparbeide meg så mye erfaring. Det jeg derimot kan fortelle deg, er at for motorinstallasjoner over 10 år, betyr det mer hvem som har hatt tilsyn og service enn hvilket merke og modell som står på ventildekslet.

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...