ola_dunk Startet 8.Mai.2007 Del på Facebook Startet 8.Mai.2007 mercruiser 150hk. 530 DTA-D183.. turbo ac 111kw 5 syl. ( tror det er en 91mod.? Hva årstall er dette , bra eller dårkig motor og hva ryker ???? bravo 1 drev. dårlig eller ???? Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 8.Mai.2007 Del på Facebook Svart 8.Mai.2007 Selve motoren er bra. Mariniseringen har ett par svakheter mht kjøler(e). Det er noen blekk som skal lede vannet gjennom platekjølerne, disse pleier å miste spennet slik at endel sjøvann ledes utenom elementene. Det finnes servicebulletiner for dette. Så lenge alt er etter boken fungerer alt meget bra. Ellers er den ikke glad i koking som endel andre. Bravo drevene til mercruiser er meget bra. 150hk er ingenting for ett B1 drev. Sitér dette innlegget Link to post
ola_dunk Svart 9.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2007 hvordan er b1 drevet ? Sitér dette innlegget Link to post
ola_dunk Svart 9.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2007 hva er årsmodellen på denne motoren tro ? Sitér dette innlegget Link to post
ola_dunk Svart 9.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2007 her var det ikke mange svar nei :-( er det ingen som kjenner til denne motoren og drevet :- ) ?????? Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 10.Mai.2007 Del på Facebook Svart 10.Mai.2007 Jeg har nettopp kjøpt en båt med Mercruiser D3,0 og Bravo 1. D3,0 erstattet D530 rundt -94, tror jeg. Motor er ikke commonrail, ikke elektronisk styrt, har kaldstartspak som sjelden brukes. Ryker litt ved oppstart, skal slipe og trykkteste dyser til vinteren. Bravo 1-drevet skal ved korrekt ettersyn ikke ha problemer med over 220 dieselhester, bare båttyngden ikke blir for meget i tillegg. Jeg har imidlertid nettopp kjøpt båtpakken sjøl, og ikke rukket å opparbeide meg så mye erfaring. Det jeg derimot kan fortelle deg, er at for motorinstallasjoner over 10 år, betyr det mer hvem som har hatt tilsyn og service enn hvilket merke og modell som står på ventildekslet. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
ola_dunk Svart 23.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2007 Passer bravo 1 drevet i hullet fra 280 drevet?? hva må gjøres? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 23.Mai.2007 Del på Facebook Svart 23.Mai.2007 Støpe igjen og skjære ut nytt, evt anskaffe en adapterplate. Mercruicer selger disse for rundt 10.000,- om jeg husker rett. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
ola_dunk Svart 24.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2007 111 kw ca. 1991 mod med bravo 1 drev. 1500 timer. Hva er "normal" salgspris ? 111 kw er ikke det ca. 155 hk. hvordan passer den i en scand Queen 26 ?? hva er vekten på en slik motor ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.