Jump to content

Innkjøp av Ilas vinsj


Spinner

Recommended Posts

Ryggen orker ikke flere stunt, så nå skal det kjøpes inn en vinsj til båten. Har funnet ut at jeg kan klare meg med en Ilas Inside 500W vinsj. Har fått tilbud på 12500.- for vinsj, skroggjennomføring (den nye), el-pakke, samt fjernkontroll. Noen som har noen formening om dette tilbudet er OK?

Senior-du er min helt!

Link to post
Share on other sites

For samme prisen så får du full pakke med 800 W Quickvinsj, festebrakett, skroggjennomføring, rulle til badeplattform, 50 m blytau/kjetting, 10 Brucekopi, manøverpanel med bryter/sikring og trådløs fjernkontroll hos Seatronic i Moss.

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Ryggen orker ikke flere stunt, så nå skal det kjøpes inn en vinsj til båten. Har funnet ut at jeg kan klare meg med en Ilas Inside 500W vinsj. Har fått tilbud på 12500.- for vinsj, skroggjennomføring (den nye), el-pakke, samt fjernkontroll. Noen som har noen formening om dette tilbudet er OK?

 

Jeg synes prisen høres ok ut, og jeg opplever at kvalitet og service på ILAS er bra. På den forrige båten vår, Nidelv 26, monterte vi 500W ILAS-vinsj med 10 kg Bruce-kopi og kjetting, og det fungerte helt greit. Trekkraften var tilstrekkelig, men heller ikke mer, og jeg merker godt at 1000W-vinsjen jeg nå har, er sterkere.

 

Hva slags og hvor tungt anker har du tenkt deg? Skal du bruke kjetting eller blytau? Elwaro 815 er vel noe tyngre enn Nidelv 26, men jeg antar at 10 kg bruce og kjetting vil gjøre jobben, og da holder det med 500W, ikke minst om du hjelper til litt med båten hvis ankeret skulle sitte godt fast. Fjernkontrollen er svært nyttig, så jeg støtter deg i å ta med det.

 

Lykke til!

Hilsen hos

Link to post
Share on other sites

Hva slags og hvor tungt anker har du tenkt deg?

 

Båten veier ca 3000 kg. Det har tidligere vært montert en Engbo (den gamle grønne på 500W) på båten, så jeg har et 16 kg (!) Engbo anker allerede med tilpasset ankerrulle på badeplattformen. Jeg har også et helt nytt 50 meter blytau som jeg skal benytte sammen med vinsjen.

Ser at det foreslås vinsj fra Quick, men må innrømme at jeg ikke kjenner til det merke i det hele tatt.

Senior-du er min helt!

Link to post
Share on other sites

Ser at det foreslås vinsj fra Quick, men må innrømme at jeg ikke kjenner til det merke i det hele tatt.

 

Quick blir så vidt jeg vet levert som standard på båtene fra en mengde store europeiske verft (Bavaria, Beneteau, Jeanneau osv). Verdens største produsent av vinsjer til fritidsbåter (25.000 vinsjer pr. år).

 

mvh tuffff

Redigert av tuffff (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...