ArvidKa Startet 9.Mai.2007 Link til dette innlegget Startet 9.Mai.2007 Vår DRACO 2300 1980 mod. har fått nytt interiør i kabinen: Vekk med teddyforet og inn med hellimt, skumpolstret skai. Det ble riktig fint. Det gjenstår imidlertid å få til en avslutning av skaien mot vinduene innvendig. Planen er å få tak i aluminiumslister som en L-vinkel, henholdsvis 10 mm og 15 mm. Denne vil dekke skaien og gi passe klem mot vinduspakningen-. I denne veteranbåten er det kun rette linjer, heldigvis. MEN: Hvor får jeg tak i så smale profiler i eloksert aluminium? Jeg har spurt på båtbutikker, hos glassmestre osv. uten å finne det jeg jakter etter. Vil helst ikke bruke simple plast vinkelprofiler. Kan noen hjelpe? Bor i Stavanger. Sitér dette innlegget Link to post
ArvidKa Svart 9.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2007 Ingen som vet noe som helst?? Råd mottas med takk! Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 9.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2007 (redigert) Noe sånt som dette du ser etter eller? http://www.biltema.no/products/product.asp...p;iItemId=91231 de selges mange steder Redigert 9.Mai.2007 av Espen C (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ArvidKa Svart 9.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2007 Ja, noe sånt, altså en trappenese-list. Men 24mm blir litt mye/litt vel bred, jeg spurte etter f.eks. ca. 10 x 15 mm. Men takk for svaret! Sitér dette innlegget Link to post
p-kaill Svart 9.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2007 Vet ikke om dette kan hjelpe men jeg hadde tatt kontakt med et blikkenslagerverksted for å høre om de kunne hjelpe eller hadde noen ideer. Tøllefsen båt A/S i Lyngen Kommune bygger alubåter kan være at de kan hjelpe med adresse etc. , de er ihverfall servicevennlig. Du får ha lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 9.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2007 Ta kontakt med en glassmester. Men dere har vel ett stållager på den kanten også vil jeg tro, de kan nok helst sikkert hjelpe deg. Norsk stål og Vestfold Jernlager har nok profiler i den størrelsen du spør etter, men de holder jo til i Vestfold da Sitér dette innlegget Link to post
Mannenigata Svart 9.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2007 Sjekk ut Thomic Aluminium i Arendal. De kan skaffe mye rart i aluminium. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 10.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2007 www.alunor.no Rekvirer deg en katalog fra disse. Skulle undre meg om du ikke finner det du søker her. Sitér dette innlegget Link to post
Baatmannen Svart 10.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2007 Er på jakt etter det samme selv. Samme bredde også. Har ikke sett at de hadde slike på Biltema. Bare en tanke som slo meg, vet ikke om det er mulig: Ser at listene har 2 spor på den brede siden. Kanskje bryte av her på en eller annen måte slik at du får riktig bredde? Skal ta meg en tur til BT og sjekke en dag. Listene mine skal brukes på dørken. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 10.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2007 har brukt disse listene på dørken i forskjellige båter og funker utmerket. Husk å kaste skruene som følger med og bytt med f.eks messingskruer, de som følger med blir svarte og stygge iløpet av kort tid. Lista er forholdsvis seig å bryte så vet ikke om det lar seg gjøre så lett, men kan selfølgelig splittes i to med egnet verktøy. Jon Sitér dette innlegget Link to post
ArvidKa Svart 15.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2007 Løsningen ble meget enkel og lå snublende nær mitt bosted her i Stavanger: Etter en telefonrunde ble jeg tipset om MESTER BLIKK i Stavanger (Hillevåg, nær Kilden) og jeg ble hyggelig mottatt av Rasmussen, som på strak arm laget en prøve til meg: Han fant en 2 mm natureloksert aluminiumsplate, kappet av en 25mm bred stripe på 250 cm lengde, som de bukket 90 grader til 10/15mm L-list. Prøvde denne i båten, perfekte mål for meg! Jeg ringte tilbake og etter noen timer var 12,5 meter list klar for levering! Total kost: Kr. 200,-!! Takk til Rasmussen på Mester Blikk AS og til alle på forumet for gode råd. Se bilder Sitér dette innlegget Link to post
SøndreSvaberg Svart 22.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2017 (redigert) Det ble lekkert!! Noen som vet om en leverandør i nærheten av Kr.sand? Jeg er i samme situasjon selv nå. Redigert 22.Mai.2017 av SøndreSvaberg (see edit history) Sitér dette innlegget Oppsussing av Draco 2100 SportCab Link to post
TimJ Svart 23.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2017 Hei, hvordan festet du denne listen din? ble jo kjempebra det der????? Sitér dette innlegget Link to post
ArvidKa Svart 21.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2018 Ett år er gått. Dumpet tilfeldig oppi min gamle tråd... Jo, jeg boret en rekke hull og forsenket skruehullene for 9mm lange rustfrie (A4) skruer fra Biltema. Har ikke båten her og kan derfor ikke ta bilde idag, men det ble veldig pent og ordentlig! Planen i år er å skru de av igjen for å legge i en stripe Tec7 og så re-montere. Har en liten lekkasje av regnvann som jeg ikke finner ut av. Og gå over gummilistene utvendig med Capt. Tolley’s krypestoff mellom glass og gummilist. MEN nå har jeg oppdaget at min utmerkede Byggmakker i Hillevåg, Stavanger (Sørbø Trelast) selger ferdige alu vinkellister i rette mål, i et stort utvalg forøvrig. Bedre sent enn aldri å svare, beklager... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.