Birchwood 320 Posted December 6, 2003 Share Posted December 6, 2003 Kaller det løftepumpe eg da men. Pumpen som suger fra tanken skal vel gi et vist trykk inn på dieselpumpa.. Er dette noen standard?? En har sakt til meg at 3 kg trykk cirka da.. Stemmer dette eller er det forskjellig fra motor til motor.. Min er en 7,3 turbo diesel.. Mercruiser Quote Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
TMe Posted December 6, 2003 Share Posted December 6, 2003 Normalt fødepumpetrykk er ca. 0,7 bar. Quote Link to post
Birchwood 320 Posted December 6, 2003 Author Share Posted December 6, 2003 off. god eg ikke hørte på den andre karen.. Tusen takk Men har en følelse av at drivstoffet "siger " tilbake når motor ikke går.. Kan da fødepumpen være gåen?? Quote Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Allan E Posted December 6, 2003 Share Posted December 6, 2003 Hvis diesel siger tilbake til tanken har du sannsynligvis en lekkasje i pumpe. Eller er det bare noe du tror? Quote Link to post
Birchwood 320 Posted December 6, 2003 Author Share Posted December 6, 2003 Spør fordi eg ikke vet.. Har ikke god peiling på diesel.. Lettere med bensin. Det har eg rotet med i 15 år nå.. Men diesel er en annen ting.. Om der er lekasje i systemet burde eg se disel renne eller dryppe, ikke sant??? Men siger det tilbake fra fødepumpa så er det vel bare å skifte den. Men eg kan da ikke vite om det er tillfelle nei.. John Quote Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Keiko Posted December 6, 2003 Share Posted December 6, 2003 Hei Wellcraft! Er det 7,3 liters Mercruiseren som er vanskelig å få i gang? Det er garantert ikke fødepumpa eller løftepumpa som er feilen. Men hvis det er enn annen motor så..... Mvh Quote Link to post
Birchwood 320 Posted December 6, 2003 Author Share Posted December 6, 2003 det er den berømte 7,3 Mercruiseren ja.. Hadde mye luft i systemet når eg luftet dysene i dag. Men det virker som dieselen siger tilbake.. Vet jo ikke dette da.. Men hva tror du er problemet da.. Dieselpumpa ??? Det blir mye arbeid .. Quote Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Keiko Posted December 6, 2003 Share Posted December 6, 2003 Er det en 7,3 D-Tronic .??? Og hvor gammel (eller ung).?? Quote Link to post
Birchwood 320 Posted December 6, 2003 Author Share Posted December 6, 2003 7,3 IDI... ikke D-Tronic 92-93 model.. Kjørt 514 timer Quote Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Keiko Posted December 6, 2003 Share Posted December 6, 2003 oki Det må være av de første Mercruiser 7,3 literene med mekanisk insprøytning. Har aldri hørt at de ble omtalt som idi ! Det er en ren mekanisk innsprøytning som er hentet ut i fra en Ford Truc. Da kan det være at det er feil med løfte/fødepumpen. Men det bruker å være luftlekasje på sugesiden av pumpen, enten i rør/slanger eller i koblinger. Hvis det er en feil på motorens komponenter (som jeg betviler) Så kan du finne ekspertise på et bilverksted som reparerer Amerikanske Forder. Bruker selv en Ford Ecomoline i fra 92. på jobb som har samme motoren. Den har gått både med og uten olje i over ti år uten noen stopp eller overhalinger. Det er i tilegg et utrykningskjøretøy, så det spares ikke på gassen heller. Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.