Smiley Startet 10.Mai.2007 Del på Facebook Startet 10.Mai.2007 Hjelp! Tenkte jeg skulle bore hullene til motorbraketten nå, og skulle til å begynne da jeg fikk kalde føtter. Mener å huske å ha lest her på Baatplassen at motoren skulle heves ca 2 cm for hver 10cm braketten bygger ut fra hekken. I mitt tilfelle bygger braketten 60 cm, og jeg har derfor tenkt å montere slik at kav.plata havner 12 cm over V-bunnen. Har forsøkt søkefunksjonen, men finner ikke temaet igjen. KAN NOEN BEKREFTE AT JEG TENKER RIKTIG??? Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Hasla 26 Svart 10.Mai.2007 Del på Facebook Svart 10.Mai.2007 https://baatplassen.no/i/kategorier.php?ID=5281 prøv her mulig det er noe mvhBjørm Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
SvartRøyk Svart 10.Mai.2007 Del på Facebook Svart 10.Mai.2007 Vannet slipper akterspeilet med ca 15 grader. Det er klart det har litt med hastigheten å gjøre også. Men det høres ikke så galt ut med 2cm/10cm akterover. Sitér dette innlegget Link to post
mekkaren Svart 11.Mai.2007 Del på Facebook Svart 11.Mai.2007 Hei. På min Draco er propellen 60 cm bak akterspeilet, kavitasjons platen på motoren er 15 cm over senterlinjen på kjølen. Etter mye testing er det dette som fungerer optimalt på min båt. Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 11.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2007 Takker! Fikk litt kalde føtter, og senket braketten noe (til ca. 8 cm heving) før jeg tok frem drillen. Lettere å heve motoren på braketten enn å senke den..... Var redd for å få braketten så høyt at motoren måtte monteres så lavt at det ville hindre tiltingen. Må vel prøve meg litt frem etter hvert også tenker jeg, kan vel tenkes at fasongen på bunnen også spiller en rolle i forhold til hvilken høyde som blir optimalt. Smuggleren har jo en svært aggresiv V-bunn. Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
fjord 1987 Svart 20.April.2009 Del på Facebook Svart 20.April.2009 Hei. Hadde tenkt og montere en slik selv (motorbrakett som går 60 cm ut - flærbelastet) på en 27 fjord. Problemet er at badetrappa/stigen som sitter i midten. Den stikker 56 cm ut, og kunne få på motoren da er vel umulig...Konfliktene ligger i badestigen. Har du dette på din båt, og så fall hvordan løste du dette? Alternativet er vel og ta vekk badestigen, men litt kjedelig det også. Kunne du tatt et par bilder og lagt ut, eller sendt på e- post? Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 21.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2009 (redigert) Nei det var ingen badestige å ta hensyn til hos meg, bare et rent akterspeil. (Red: Deter vel kanskje ikke brakett til hovedmotor du snakker om?) Redigert 21.April.2009 av smiley (see edit history) Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
fjord 1987 Svart 23.April.2009 Del på Facebook Svart 23.April.2009 Hei igjen. Takk for bildet. Det er ikke til hovedmotor, men til en hjelpemotor ved event. stans på hovedmotoren. Jeg får montere senere, legger ut i morgen:-) Takk for svar fra deg Sitér dette innlegget Link to post
tonheim Svart 5.Mai.2009 Del på Facebook Svart 5.Mai.2009 Hvor kan jeg få tak i en slik brakett som er på bilde? Altså en til hovedmotor. En som tåler 150hk. Takk til dem som kan gi svar! Med vennlig hilsen Runar Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.