Jump to content

Hvordan montere motorbrakett? Haster! :eek:

Smiley

Recommended Posts

Hjelp! Tenkte jeg skulle bore hullene til motorbraketten nå, og skulle til å begynne da jeg fikk kalde føtter. Mener å huske å ha lest her på Baatplassen at motoren skulle heves ca 2 cm for hver 10cm braketten bygger ut fra hekken. I mitt tilfelle bygger braketten 60 cm, og jeg har derfor tenkt å montere slik at kav.plata havner 12 cm over V-bunnen.

Har forsøkt søkefunksjonen, men finner ikke temaet igjen.

KAN NOEN BEKREFTE AT JEG TENKER RIKTIG???

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!

Takker! Fikk litt kalde føtter, og senket braketten noe (til ca. 8 cm heving) før jeg tok frem drillen. Lettere å heve motoren på braketten enn å senke den..... Var redd for å få braketten så høyt at motoren måtte monteres så lavt at det ville hindre tiltingen. Må vel prøve meg litt frem etter hvert også tenker jeg, kan vel tenkes at fasongen på bunnen også spiller en rolle i forhold til hvilken høyde som blir optimalt. Smuggleren har jo en svært aggresiv V-bunn.

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!

• 1 år senere...

Hei. Hadde tenkt og montere en slik selv (motorbrakett som går 60 cm ut - flærbelastet) på en 27 fjord. Problemet er at badetrappa/stigen som sitter i midten. Den stikker 56 cm ut, og kunne få på motoren da er vel umulig...Konfliktene ligger i badestigen. Har du dette på din båt, og så fall hvordan løste du dette? Alternativet er vel og ta vekk badestigen, men litt kjedelig det også. Kunne du tatt et par bilder og lagt ut, eller sendt på e- post?

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...