Mouche Startet 10.Mai.2007 Del på Facebook Startet 10.Mai.2007 Det er mange tråder om import av båter og "ting og tang", men lite om eksport fra Norge. Går i tanker om å selge seilbåten, en Maxi800, og det er en båt som det er etterspørsel etter i Sverige spesielt, men nok også i Danmark. Må en svenske eller danske betale moms ved import av bruktbåt fra Norge? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Gunga Din Svart 10.Mai.2007 Del på Facebook Svart 10.Mai.2007 hej Mouche iallafall var det så förr i tiden..... jag har köpt båt i Norge den fikk jag momse in + tull (men den er marginell) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mouche Svart 10.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2007 iallafall var det så förr i tiden..... Siden jeg er en høflig ung mann så vil jeg nødig spør når det var! Hvis jeg har forstått det riktig, hvilket jeg sikkert ikke har, så kan man i Sverige importere bruktbåt fra f.eks Danmark uten å betale moms (igjen)? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Suzuki Svart 10.Mai.2007 Del på Facebook Svart 10.Mai.2007 Sverige - EU Danmark - EU Norge - Ikke EU Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Gunga Din Svart 10.Mai.2007 Del på Facebook Svart 10.Mai.2007 det var ca 15 år sedan....men jag tror att det fortfarande gäller....... som Suzuki skriver så har det noe o göra med 'Sovjetstater'......... vi kan idag kjöpe bil, båt var som helst inom EU o bare segla hem...... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Honduras Svart 11.Mai.2007 Del på Facebook Svart 11.Mai.2007 vi kan idag kjöpe bil, båt var som helst inom EU o bare segla hem...... Det slipper vi heldigvis i Norge....... Men er det fullt så enkelt da Gunga? Bilprisene i Danmark er vel på norsk nivå tror jeg. Det hadde vel ikke blitt solgt en bil i Danmark hvis alle der kunne hente på fabrikken i Tyskland.. (eller Sverige da, siden det er deg... ) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Gunga Din Svart 11.Mai.2007 Del på Facebook Svart 11.Mai.2007 Jepp fullt så enkelt er det........ brukte bilar kjöper man billigt i Tyskland ikke Danmark Båter däremot, Danmark/Tyskland/Holland osv inga problem..bare segla hem för några år sedan kjöpte man nye bilar i Danmark på export...som du säger bland de dyraste i Europa, men bland de mest pressade fra förhandlarna/tillverkarna...så dom hade ett lågt ingangsvärde...sen skulle dom på export så det var inga andra gebyrer/moms som kom på ...utan momsen betalades her vid importen...... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Honduras Svart 11.Mai.2007 Del på Facebook Svart 11.Mai.2007 Jepp fullt så enkelt er det........brukte bilar kjöper man billigt i Tyskland ikke Danmark Brukt er greit, jeg tenkte på NY bil eller båt. Du kan vel ikke dra til Tyskland og hente en NY bil ? Da tilkommer vel en del særavgifter som gjør at det er prisforskjell innen EU. Men skulle gjerne vært medlem av EU, jeg... Men den debatten må vi la ligge... :nono: Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Honduras Svart 11.Mai.2007 Del på Facebook Svart 11.Mai.2007 I eksempelet over. les BÅT... ikke Bil.. Vi får holde oss til Topic... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Gunga Din Svart 11.Mai.2007 Del på Facebook Svart 11.Mai.2007 joda vi kan dra til Tyskland o kjöpe ny båt....då betalar vi moms i Tyskland o sen seglar hem inga fler avgifter her hemma.... kjöper vi brukt er det bara o segla hem........ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 11.Mai.2007 Del på Facebook Svart 11.Mai.2007 jag kan ikke dom danske bestämmelserna för biler......det er möjligt att Danmark har några övergångsregler...att dom fikk behålla sina höga skatter på bil här er dom ivartfall borttagna....... har en kollega som köpte bil i Rostock...bilfirman körde ombord bilen på ferjan o kollegan hämtade den i Trelleborg det tillkommer någon skiltavgift...några hundringer eller tusenlapp.... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mulligan Svart 11.Mai.2007 Del på Facebook Svart 11.Mai.2007 DK har samme reglene som N. Moms ved import og en skyhøy registreringsavgift. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 11.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2007 I eksempelet over. les BÅT... ikke Bil.. Vi får holde oss til Topic... Vel siden jeg er trådstarter så tillater jeg meg å mene noe om det! Jeg har fått svar på mitt spørsmål så helt greit at diskusjonen drar seg litt ut på siden. Dessuten så lærer jeg jo enda mere enn det jeg hadde bedt om, momsfritt til og med. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Leif Jæger Svart 9.Juni.2017 Del på Facebook Svart 9.Juni.2017 Har en seilbåt 10 år gammel som skal selges til svensk kjøper i Sverige. Hvordan fungerer moms'en i Norge og Sverige? Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 9.Juni.2017 Del på Facebook Svart 9.Juni.2017 Moms 25 % + toll 1,7 %. Jeg exportete en RIB til Sverige i fjor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.