Jump to content

Fjerne snapdavit fester


Mariell

Recommended Posts

Hei!

Regner ikke med at det går men spør alikevell.

Er det mulig å få av Snapdavit festene i fra pontongene på en gummibåt?

Hvis ja, hvilke remedie skal grukes for å få fjernet limrestene. Er PVS (dtec1100) duk.

 

Har handlet en rib med monterte pads, men ut fra bildene så tror jeg de står for langt fra hverandre til at jeg kan bruke dem. Skal også bruke snapdavit ,men må plasere dem med kortere avstand.

 

Blir jo unektlig seanes litt dumt ut å ha 4 sånna pads bortover pontongen, eller? Men må jeg så må jeg.

 

Mariell

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Vet ikke avstanden, har foreløpig kun sett jolla på noen bilder, men ser ut som om de står for langt fra hverandre. På balticen så har jeg tau/dreggkassa på babord og ankervnch på styrbord side.

Så jeg har ikke mer enn en drøy meter hvor jeg kan ha festene i båten.

Skader ikke aceton duken?

Trodde det var kun 2 komp lim som var brukende til dette.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Aceton skader ikke duken så mye at du ikke kan bruke det for å fjerne lim, men f.eks til vannlig vask annbefales ikke Aceton, men det blir jo veldig rent da. 2-komp limen kan også brukes uten herderen, ihvertfall noen, og den jeg brukte. Jeg ville prøvd, ha litt strek i paden, bruk en godt fuktet fille, og hold mellomromet mellom paden og båten fuktet når du trekker i paden, du ser fort om det løsner.

Terje

Nidelv 300 sport
Volvo penta D6

Link to post
Share on other sites

Jeg tok av et feste til et stag til snap davit på gummibåten vår. Skjærte med skarp kniv til jeg nesten var nede på limet. Deretter pusset jeg med sandpapir. Ble ett lite hull i pontongen som jeg lappet enkelt. Men limet er der fortsatt - stor og brun flekk.

Link to post
Share on other sites

Brukte stort sett samme prosedyre som Bitteliten, men pusset vekk limet med Dremel istedenfor sandpapir. Fikk også et hull i duken som ble lappet med medfølgende lappesaker. Pent blir det ikke, men tett :smiley:

Båter: Rana 460, Askeladden 585 Explorer, Windy 8000, Windy 32 Scirocco, Windy 37 Grand Mistral, Malö 36, Malö 40 Classic

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Da var paddene av. Gikk veldig greit av med forsiktig bruk av en varmepistol. Måtte selvfølgelig dra krafig i paddene men overasket hvor enkelt det gikk. Nå er det "bare" å få av limrestene på pontongen.

Kommer til å først forsøke med Biltema's Black streak remover(sitrus basert). Som jeg har god erfaring med på vanlige lim rester. Om ikke det går så prøver jeg forsiktig med aceton.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...