Jump to content

kalibrering av instrumenter volvo d4


infra 727

Recommended Posts

jeg har kjøpt og montert en volvo d4 225a i båten min, nå skal jeg kalibrere instrumentene, har power-trimen igjen, men har ikke fremgangsmåten! har importert motoren fra usa da dette ble mye billigere, nå vil ikke volvo her i norge hjelpe meg! er det noen som har fremgangsmåten, og muligheten til å hjelpe meg?

Link to post
Share on other sites

Dette har jeg vært borte i for en stund siden. Men jeg husker ikke eksakt hvordan. Det står ikke i noen manual, for det er nok ikke beregnet at noen skal gjøre dette selv.

 

Du kan prøve med å trykke inn en av knappene på instrumentet, muligens den helt til høyre, samtidig som du skrur på tenningen.. Da skal du komme inn i programmeringsmodus, og kan følge instruksene videre.. Det kan også være en av de andre knappene, men mener å huske at det er en av de ytterste på en av sidene. Alternativt begge de ytterste, men det siste tror jeg egentlig ikke er riktig. Du skal ihvertfall trykke og holde en av knappene inne, samtidig som du skrur på tenningen, det er jeg rimelig sikker på.

Det er det jeg husker i farten, håper det kan være til hjelp.

Link to post
Share on other sites

Hei!

Velkommen på baatplassen..

Hvordan går det med innjustering/kalibreringen av trimmen.Har du fått tak i rette bruksanvisningen?

Dersom du har fått det til så kanskje jeg trenger hjelp av deg når jeg skal til med min D4 260.

Greit at hydraulikkslangene til styringen var lange nok.Mine måtte skjøtes.. i min Mariah Shabah men vi fikk jo tak i dem til en grei pris..

Link to post
Share on other sites

Har en D4-225. Power trimen var innstillt fra fabrikken før levering i fjor. Fikk lagt til PTA (power trim assist) på service i vår.

Hadde litt problemer med å få innstillingene til å holde seg fra tur til tur, men det viste seg at det var jeg som trykket henhold til manualen noe som viste seg å være feil.

Fant det ut etter prøv og feil metoden.

Dette systemt er(når det fungerer) utrolig bra. Slipper å trimme når farta justeres.

Så, etter en liten prøvetur i dag stoppa hele trimmen, så nå står den på -3 og ingen ting nytter. Alle sikringer etc. er sjekket.

Båt og elektronikk går tydelig vis ikke godt i lag.

Får kontakte Volvo verkstedet i morgen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...