infra 727 Startet 11.Mai.2007 Del på Facebook Startet 11.Mai.2007 jeg har kjøpt og montert en volvo d4 225a i båten min, nå skal jeg kalibrere instrumentene, har power-trimen igjen, men har ikke fremgangsmåten! har importert motoren fra usa da dette ble mye billigere, nå vil ikke volvo her i norge hjelpe meg! er det noen som har fremgangsmåten, og muligheten til å hjelpe meg? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 11.Mai.2007 Del på Facebook Svart 11.Mai.2007 Velkommen til baatplassen. Fremgår ikke dette av dokumentasjonen som fulgte med motoren? Sitér dette innlegget Link to post
VortexSurfer Svart 11.Mai.2007 Del på Facebook Svart 11.Mai.2007 synd....... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.Mai.2007 Del på Facebook Svart 11.Mai.2007 Har ingen aning - det finnes vel en eller annen installasjonsinstruksjon som fulgte med båten - eller? Vet at du må sette hva nøytral trim, max trim og min trim er på drevet når du monterer. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 11.Mai.2007 Del på Facebook Svart 11.Mai.2007 Dette har jeg vært borte i for en stund siden. Men jeg husker ikke eksakt hvordan. Det står ikke i noen manual, for det er nok ikke beregnet at noen skal gjøre dette selv. Du kan prøve med å trykke inn en av knappene på instrumentet, muligens den helt til høyre, samtidig som du skrur på tenningen.. Da skal du komme inn i programmeringsmodus, og kan følge instruksene videre.. Det kan også være en av de andre knappene, men mener å huske at det er en av de ytterste på en av sidene. Alternativt begge de ytterste, men det siste tror jeg egentlig ikke er riktig. Du skal ihvertfall trykke og holde en av knappene inne, samtidig som du skrur på tenningen, det er jeg rimelig sikker på. Det er det jeg husker i farten, håper det kan være til hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 11.Mai.2007 Del på Facebook Svart 11.Mai.2007 Spør de du har kjøpt motoren av om de kan skaffe en servicemanual, så vidt jeg vet er det krav fra myndighetene over der at dette skal være tilgjengelig for kundene. Sannsynligvis har de det på pdf og kan maile det over. Sitér dette innlegget Link to post
Gjesti Svart 15.Mai.2007 Del på Facebook Svart 15.Mai.2007 Hei! Velkommen på baatplassen.. Hvordan går det med innjustering/kalibreringen av trimmen.Har du fått tak i rette bruksanvisningen? Dersom du har fått det til så kanskje jeg trenger hjelp av deg når jeg skal til med min D4 260. Greit at hydraulikkslangene til styringen var lange nok.Mine måtte skjøtes.. i min Mariah Shabah men vi fikk jo tak i dem til en grei pris.. Sitér dette innlegget Link to post
infra 727 Svart 15.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2007 har vært i kontakt med volvo i sverige, fikk mail med fremgangsmåten der fra, men det er noe som ikke stemmer alikevell, skal ta en tlf imorgen og prate med dem igjen, der var det ikke noe problem å få hjelp! Sitér dette innlegget Link to post
Luska Luuri Svart 15.Mai.2007 Del på Facebook Svart 15.Mai.2007 Har en D4-225. Power trimen var innstillt fra fabrikken før levering i fjor. Fikk lagt til PTA (power trim assist) på service i vår. Hadde litt problemer med å få innstillingene til å holde seg fra tur til tur, men det viste seg at det var jeg som trykket henhold til manualen noe som viste seg å være feil. Fant det ut etter prøv og feil metoden. Dette systemt er(når det fungerer) utrolig bra. Slipper å trimme når farta justeres. Så, etter en liten prøvetur i dag stoppa hele trimmen, så nå står den på -3 og ingen ting nytter. Alle sikringer etc. er sjekket. Båt og elektronikk går tydelig vis ikke godt i lag. Får kontakte Volvo verkstedet i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.