tom-ass Startet 12.Mai.2007 Del på Facebook Startet 12.Mai.2007 God morgen! Hva er annbefalt oljeblanding på 200 HK Suzuki 2-takt, V6, 1989 modell. Utenborsmotor med forgassere? Satser på raskt svar (som alltid på BP) sa vi er på vei til bensinstasjonen! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Svart 12.Mai.2007 Del på Facebook Svart 12.Mai.2007 Alle motorer, unntatt Yamaha og Seagull, har meg bekjent hatt 2%, iallfall siden 70-tallet. Tidlige på 70-tallet anbefalte Mercury 4 prosent hvis man ikke brukte "original" olje.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Svart 12.Mai.2007 Del på Facebook Svart 12.Mai.2007 Satser på raskt svar (som alltid på BP) sa vi er på vei til bensinstasjonen!He he. Det var kanskje litt optimistisk.Er det langt til bensinstasjonen? Eller måtte du vente der i 3,5 timer? Alle motorer, unntatt Yamaha og Seagull, har meg bekjent hatt 2%, iallfall siden 70-tallet. Tidlige på 70-tallet anbefalte Mercury 4 prosent hvis man ikke brukte "original" olje.. Hva har Yamaha og seagull operert med da? Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
Mouche Svart 13.Mai.2007 Del på Facebook Svart 13.Mai.2007 Hva har Yamaha og seagull operert med da? Tro det eller ei, men den Seagull'en vi hadde brukte 10%! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 13.Mai.2007 Del på Facebook Svart 13.Mai.2007 Yamaha brukte lenge 1:100 på modellene opp til 55/60hk. Yamaha's autolube som kom på midten av 80-tallet varierer oljemengden fra 1:150 på tomgang/dorgefart opp til ca 1:50 på full fart. (Dette ifølge Yamahabrosjyrer fra 80-tallet) Har ikke suzukien oljetank og oil injection da? Eller er denne koblet fra? Dersom den er koblet fra ville jeg gått for 1:50. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
enter Svart 14.Mai.2007 Del på Facebook Svart 14.Mai.2007 Har en Suzuki 200 hester selv og ble fortalt at det var fornuftig å ha i en ekstra prosent i forhold til 'normalen, altså øke fra 2 til 3 % (Eldre motorer anbefales det å blande olje rett i bensinen...da slipper man motorrsa pga dårlig oljepumpe) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.