Jump to content

Båtførerbeviset er borte !


Beckham

Recommended Posts

Du bør vel kontakte stedet du tok beviset, er neppe noe sentralt register som har slike "gamle" bevis.. Eller det enkelste om du ikke får tak i en kopi er jo å stikke innom et sted og avlegge ny eksamen, trenger jo bare å betale eksamensavgiften..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Å kontakte de som holdt kurset er vel det beste. Ellers kan du ta kontakt med Norsk Test, etter det jeg har hørt er det noen få som er registrert i et register. Det skader jo ikke å forsøke. Du vil jo helt sikkert få gode råd om hva du kan gjøre for å få nytt bevis.

:seeya:

Link to post
Share on other sites

Dersom du ikke finner ditt gamle båtførerbevis kan du kontakte Sjøfartsdirektoratet og høre om du er registrert der. Dersom du står i registeret deres kan de utstede et nytt til deg. Hvis ikke må du framskaffe dokumentasjonen selv og sende det inn til dem.

Jeg sendte kopi av vitnemålet fra ungdomskolen, hvor jeg tok det som valgfag, og en uke etter lå et nytt båtfører bevis i posten. Ser ut til at det kan bli kjekt å ha nå!

Link to post
Share on other sites

Har lett som en gal idag , og jeg fant beviset mitt :flag: Dere som trenger nytt kan gjøre som jeg gjorde etter at jeg fant denne siden...http://www.norsktest.no/index.php?l=produkter/sjofart/index2.html

 

Ser ut til at jeg skal få et nytt i posten om et par uker..

Takk for hjelp og svar..... :seeya:

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Til dere som vet hvor dere har det gamle båtførerbeviset, hvorfor har dere det så travelt med å få byttet det inn i et nytt i kredittkortformat? Vet dere at det vil bli godkjent når det blir påbudt med et slikt sertifikat? Kanskje det du får nå også må byttes inn i et nytt med en annen tekst og annen design? Jeg tror jeg avventer litt selv. Og går forslaget igjennom, kan jeg jo bare kaste det 20 år gamle beviset jeg har nå, - som 63-åring får jeg jo senilamnesti likevel! En annen ting er hva myndigheter i andre land som f.eks. Sverige, Danmark og tyskland måtte kreve av sertifikater for å ferdes i deres farvann.

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...