Jump to content

Rimelig Polermaskin


duoprop

Recommended Posts

Er det noen som har prøvd en polermaskin som heter ETC Polisher 1200 w Dynagrip? Informasjon her: http://www.etcverktyg.se/2005/index.html

 

Denne maskinen koster ca 700 kr på OBS bygg. Jeg har en skjærgårdsjeep på 19 fot, så jeg er ikke så gira på å kjøpe en maskin til 3000, jeg har fått med meg at de billigste maskinene er ubrukelige, men synes den fra ETC virker grei, noen kommentarer?

Link to post
Share on other sites

Personlig ville jeg da heller kjøpt en eksentersliper av brukbar kvalitet. Holder mere enn godt nok (for meg) til å polere en skjærgårdsjeep, og fin å bruke til en masse annet også!

 

Selv bruker jg en svamp som settes på maskinen, fukter denne godt og kjører på med Autosol. Avslutter med et godt lag voks som legges på for hånd, tørker av for hånd og avslutter med å å bruke eksentersliper med egnet "klut" på og varmer voksen inn i gelcoaten.

 

Du vil helt sikkert også få en del andre svar som er like bra, men dette har fungert bra for meg på flere båter og i mange år.

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Jeg synes den ETC maskinen likner veldig på den fra Best Tools til 299,- som de selger på Thorshov Bilrekvisita eller andre forhandlere av Best Tools? Har en slik selv, men tror den bare er på 900W. Men det holder lenge for poleringen av min 21". Synes forresten det blir raskere og bedre å gjøre dette for hånd. Det er tungt å statisk slitsomt å polere med den maskinen. I år har jeg brukt microfiberklut til både polering og til å legge på voks - og flere store microfiberkluter når jeg pusser av. Kan bare vaskes i maskin etterpå. Men når møkka sitter eller gelcoaten er falmet så har polermaskinen en god funksjon sammen med rubbing.

 

Har også forsøkt med eksentersliper med borrelåsfeste, men polersvampene sitter ikke når de blir våte, og den slutter å rotere når du legger på litt trykk. Ihvertfall på min Bosch eksentermaskin.

Link to post
Share on other sites

Jeg synes den ETC maskinen likner veldig på den fra Best Tools til 299,- som de selger på Thorshov Bilrekvisita eller andre forhandlere av Best Tools? Har en slik selv, men tror den bare er på 900W. Men det holder lenge for poleringen av min 21". Synes forresten det blir raskere og bedre å gjøre dette for hånd. Det er tungt å statisk slitsomt å polere med den maskinen.

Det er nettop derfor du skal kjøpe en dyrere maskin

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...