Jump to content

Frakt igjen! Sandnes Holmestrand


M/S Bastard

Recommended Posts

Har finni en billig båt der men lurer på om noen har noe greie på hvem som frakter den strekningen.

Hei Per!  :drink:

Det er ikke tilfeldigvis denne båten her, du snakker om? Hvis ja, skal du få noen tips om den....

http://www.finn.no/finn/boat/object?id=401...892&pos=4&rub=7

 

har selv vært i kontakt......

 

 :drink: du er ikke bare littegranne frustert nå, men har kansje fått litt panikk også? Det er ikke greit å væra helt uten båt  :drink:  :crazy: - det er fæli det!!!!  :drink: Jeg føler med deg!  :drink:

Link to post
Share on other sites

Det kunne vært noe ja, hvis det ikke hadde vært så lenge til.

De borte i Sandnes ivrer etter og bli kvitt båten tror jeg, men takk for tipset.

Når noen "iverer etter å bli kvitt" så har kjøperen et godt utgangspunkt for diskusjon. Hva med en avtale som inkluderer "Fritt levert Holmestrand"?

 

Bare som en ide....

 

mvh

Poseidon

Link to post
Share on other sites

Når noen "iverer etter å bli kvitt" så har kjøperen et godt utgangspunkt for diskusjon. Hva med en avtale som inkluderer "Fritt levert Holmestrand"?

 

Bare som en ide....

 

mvh

Poseidon

Joa, det er en tanke det. Ting som bekymrer mest er alt arbeidet med skrog. :smiley:

Er det forresten en forferdelig jobb og dreve et helt skrog?

Link to post
Share on other sites

Du trenger helt sikkert ikke å drive hele skroget, jeg merket bare at drevet hadde begynt å slippe enkelte steder. Det meste (?) vil nok trutne tilbake til normalen når den kommer på sjøen igjen. Skrogmessig er båten rimelig solid; hudplankene er anslagsvis 30-40 mm tykke og spantene står tett og godt. Men at det er en del arbeid å få en presentabel båt utav den  -  ingen som helst tvil!

 

mvh

Poseidon

Link to post
Share on other sites

Du trenger helt sikkert ikke å drive hele skroget, jeg merket bare at drevet hadde begynt å slippe enkelte steder. Det meste (?) vil nok trutne tilbake til normalen når den kommer på sjøen igjen. Skrogmessig er båten rimelig solid; hudplankene er anslagsvis 30-40 mm tykke og spantene står tett og godt. Men at det er en del arbeid å få en presentabel båt utav den  -  ingen som helst tvil!

 

mvh

Poseidon

 

Nå er båten kjøpt! :flag:

Må vel oppdatere hjemmesiden med nytt prosjekt igjen nå!

3 båten på 18 mnd er jo helt utrolig. Men dette er et bedre utgangspunkt da man kan starte fra scratch.

Det er ihvertfall det jeg trøster meg sjøl med :lol:

 

Måtte ut med 10 høvdinger men regner med at det er vært det. :confused:

 

Så nå gjenstår transport, men det går seg te!

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med befrielsen fra din ulykksalige status som "Skipper skuteløs"!

 

Jeg vet jo ikke hvilken avtale du har inngått med selgeren, men når du har fått den såpass ned i pris, så hjelper det jo godt. I tillegg må du selvfølgelig sørge for å få med det utstyret som den tidligere eieren hadde anskaffet og som hører med til båten.

 

Du har iallefall skaffet deg et godt utgangspunkt for en robust og god bruksbåt  -  men samtidig har du sikret deg fritidsbeskjeftigelse frem våren!

 

Lykke til med prosjektet!

 

mvh

Poseidon

Link to post
Share on other sites

Ja, må sørge for og få med alt. Men som selger sa, finner de noe som de har glemt og sende med ringer de. Virker seriøst det da.

 

Det første jeg skal gjøre er og gå på skroget. Lurte litt på Epoxy fyllmasse. Lettvint men litt kostbart.

 

Var det vribart anlegg eller gear Poseidon? Syntes jeg leste noe om reversering.

Eller er det begge deler?

 

Båten blir nok ferdig utvendig om 2-3 mnd. Håper jeg da. Tar en del av arbeidet på vannet til våren.

Vel, dette ser jeg frem til  :confused:

Link to post
Share on other sites

Jo da, de virket absolutt OK og pålitelige på meg også, men det er allikevel greiest å få alt på en gang....

 

Epoxy natemasse? Ukjent for meg, men sånn umiddelbart så virker det litt skremmende. Jeg ser ikke helt for meg hvordan dette skal kunne "leve" sammen med treverk som fukter, tørker, vokser og skrumper i årenes løp....

 

Med hensyn til gear og reversering, så stemmer det som du sier den har begge deler. Gearet står rett på motoren, og en halvmeter lenger akter står en reversering som trolig kommer fra en gammel Sleipner. Men fikk du ikke mailen med info og bilder videresendt?

 

mvh

Poseidon

Link to post
Share on other sites

Med hensyn til gear og reversering, så stemmer det som du sier den har begge deler. Gearet står rett på motoren, og en halvmeter lenger akter står en reversering som trolig kommer fra en gammel Sleipner. Men fikk du ikke mailen med info og bilder videresendt?

 

mvh

Poseidon

Joda, mail fikk jeg. Leste mailen igjen og det er jeg som leste litt i tåka!

Trodde Epoxy var greit siden det står i blekka til Westsystem.

Men tror nok jeg går for Sikaflex for den blir ikke hard. Snakket akkurat om dette med en kar på telefon. Han anbefalte heller ikke Epoxy opplegget.

 

Takk for hjelp du også! :confused:

Link to post
Share on other sites

Har en mistanke om at dere to, Bastard30000 og eysteind snakker litt forbi hverandre og egentlig om 2 forskjellige ting?

 

Bastard30000 må først og fremst dreve natene i skrogsiden - dette er en kravellbygget båt og ikke klinkbygd - siden bordene har blitt tørre og drevet har sluppet natene. Drevet må være av fleksibel karaktær, som kan ta opp bevegelse i treet. Nøtter inte med epoxy her, det er for hardt!  :nonod:

 

eysteind, tror jeg, snakker om natene i dekksplankene og hyttetaket, her bruker noen  Westsystemet med Epoxy.

 

:rolleyes: Ikke så greit å bruke uttrykkene om hverandre og tro at man snakker om noe helt annet!  :wink: det blir lett missforståelser av sånnt.  :blush:

Link to post
Share on other sites

Syntes det er litt rart at Westsystem anbefaler og bruke Epoxy i (skrog) natene når den ikke er fleksibel!

Det blir litt lett og snakke forbi hverandre ja :yesnod:

 

Men jeg bruker Sikaflex i alle nater da den er "fleksi" :confused:

Bare rette opp en liten ting så det ikke blir noen misforståelse. Westsystem anbefaler IKKE å bruke epoksy i natene. De anbefaler en masse som heter THIODIKT natemasse.

 

Ta kontakt med westsystem og be om håndbøker. De har flere hefter som omhandler det skal til å gjøre på din båt.

:confused: LYKKE TIL :cheers:

Link to post
Share on other sites

Nå er frakt ordnet til 8000,-

Det var jo rimelig! Er jo en stor og tung båt som skal mange mil. - Få høre mere med deg når båten er vel fremme hos deg - har muligens bruk for en lignende transport i nær fremtid - en annen båten som, av alle steder, ligger i Sandnes den også!  :confused:

Lykke til med ditt nye og omfattende prosjekt!  :confused:

Link to post
Share on other sites

Et lite tips Walter_s!

 

Undersøk med transportør om han har last nedover et stykke, blir litt rimeligere da.

 

Prosjeket varer nok en stund det, men planen er og gjøre den ferdig utvendig i vinter + funksjonell.

Slik at jeg forhåpentlig vis får satt den ut til Påske. :confused:

 

Innredning tar jeg til høsten igjen da jeg får stå inne på en låve. :confused:

 

Skal knipse noen bilder og legge ut når jeg får den hjem. Er jo litt nyskjerrig på hvordan den ser ut i profil.

 

Gleder meg!!!!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...