Jump to content

Nytt dashbord - lage selv eller kanskje kjøpe?


tomcat

Recommended Posts

Det er full gang i prosjekt-båtoppussing for tiden. I dag støpes nye motorfester og siste del av forlugaren skal polstres med skrogtrekk. Kanskje det blir en tur eller to på sjøen denne sommeren allikevel :wink:

 

Men, et delprosjekt som gjenstår er å lage ny førerposisjon/dashbord. Planen var å lage dette selv i finer og så trekke selve konsollet med skai, felle inn plater i karbon eller lakkert syrefast som klokker og brytere monteres i. Men i går så var jeg innom en butikk som forhandler Uttern båter. Der så jeg faktisk dashbordet som jeg har tenkt å lage :smiley: . Tror båten var en D55 eller noe slikt og det ser ut som at selve dashbordet er en selvstendig del som er gjenbrukt på flere modeller.

 

Det jeg lurer på er om det kanskje er mulig å få tak i et slikt konsoll? Selger Uttern dette som en vanlig del på lik linje med luker og bord?

 

Det var ingen i butikken i går som kunne svare meg, jeg bare lurer på om jeg kanskje burde kontakte fabrikken direkte eller skal jeg prøve forhandleren, importøren etc?

Link to post
Share on other sites

Det finnes også 3. part som lager slike - det finnes et firma oppe ved Tronhjemskanten (heter Retinax eller noe i den duren) som gjør dette profft, men det koster.

 

Det er jo fullt mulig å gjøre dette selv, men alt avhenger av hvor profft du vil det skal se ut, og hvor mye du vil legge i det både av penger og tid.

 

-ko

Redigert av koh (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...