Suzuki Startet 13.Mai.2007 Link til dette innlegget Startet 13.Mai.2007 skulle handle meg to propanflasker i går, men ble mildt sagt forvirret over prisnivået. Jeg lurer derfor rett og slett på om noen har eksempler på priser til sammenligning = Det jeg lurer på er altså 5kg stål, 5kg kompositt og 10kg kompositt med vanlig fritidskobling. Fikk f.eks pris fra 1060kr til 1480kr på den store, mens Esso forlangte 1016kr for den lille i kompositt. Ble helt og dro hjem med uforettet sak Er gass normalt rimeligere f.eks på et industrisenter i forhold til konsumentsjapper ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
M/S Bastard Svart 13.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2007 (redigert) Ja, kan ta ett eksempel her hjemme hvor vi fyrer med gassovn i stua. Vi har industrikobling, og reiser til Larvik og fyller gass. Sparer masse penger på det. Husker ikke prisene i farta men kan finne ut av det. Men mener vi kan fylle 2 flasker for prisen av og bytte en på bensinstasjon Fant en omtale av dette på Hytteliv Redigert 13.Mai.2007 av bastard30000 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kurth Svart 13.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2007 (redigert) Fyller også her i Larvik, for 2 kg er prisen ca 50 kroner og 5 kg rundt hundre kroner . Har standard kobling Redigert 13.Mai.2007 av kurth (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 13.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2007 Fyller også her i Larvik, for 2 kg er prisen ca 50 kroner og 5 kg rundt hundre kroner . Har standard kobling Hvor i Larvik kjøper du gassen ? Du fyller vel ikke, men bytter inn tom gassflaske mot ny ? Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 13.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2007 På Jet på Bommestad sitter en kar i ei bu i sesongen og fyller opp flaskene til en rimelig penge. Veier før og etter og betaler kun for det som er fylt på. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
kurth Svart 13.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2007 Nei du bytter ikke ,fyller opp de flaskene du har, tror ikke det spiller noen rolle hvilke type flaske du har. Like etter avkjøringen til Larvik kommer du til en Jet stasjon og Europris butikk ,ligger bak butikken Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 13.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2007 Nå skulle vel Suzuki handle seg to flasker, og ikke innholdet! Pris på flaskene her i Skien vet jeg ikke, men at det er dyrt på bensinstasjon i forhold til et byggvarehus el. lign. vil jeg nok tro. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
TideRace Svart 13.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2007 På Jet på Bommestad sitter en kar i ei bu i sesongen og fyller opp flaskene til en rimelig penge. Veier før og etter og betaler kun for det som er fylt på. mvh tuffff Takk for tipset Kjører ofte forbi Bommestad, så fyren i bua får seg garantert en ny kunde. Det går litt gass i løpet av en sesong, både i båten, på hytta, osv. Regner med at han da fyller både 2, 5 og 10 kg flasker... Sitér dette innlegget Link to post
kes Svart 13.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2007 Kr. 199 for fylling eller bytte av 11 kg gassflaske i sør-Rogaland. Sitér dette innlegget Link to post
Seastar Svart 13.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2007 ----Jeg lurer derfor rett og slett på om noen har eksempler på priser til sammenligning = Det jeg lurer på er altså 5kg stål, 5kg kompositt og 10kg kompositt med vanlig fritidskobling. Er gass normalt rimeligere f.eks på et industrisenter i forhold til konsumentsjapper ? Suzuki Er ganske blank på dette området selv, så jeg har også behov for info/gode råd siden jeg har anskaffet meg utstyr som skal drives av gass. Det står en 11-kg stålflaske fra før og det ble opplyst av selger at det var industrikrane- kobling på flaska, som visstnok skulle være ganske så driftsikkert og holdbart. Det var mange nyttige opplysninger tidligere i tråden for en "novise" som meg, - om prisene og systemene for etterfylling av flaskene / kjøp av propan til en gunstig pris! Jeg har fra før altså ikke denne "snapkoblingen" man trer nedpå med en låsering og en vippedings for å åpne og lukke oppå koblingen. Ønsker nå å kjøpe meg en flaske til som reserve, slik at jeg ikke går tom når jeg er ute på tur......., så derfor lurer jeg på hvilket system jeg skal satse på videre, - og hvor man eventuelt får kjøpt slike 11-kg's flasker med industrikobling til en gunstig pris? Sitér dette innlegget Link to post
Geir Kallevik Svart 13.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2007 Kr. 199 for fylling eller bytte av 11 kg gassflaske i sør-Rogaland. Det er også prisen i Nord- Rogaland Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 13.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2007 (redigert) så derfor lurer jeg på hvilket system jeg skal satse på videreGodt spørsmål. Fritids/hurtigkobling er jo definitivt mest kurant men industriflasker får du jo også de fleste steder. Selv har jeg også industrikobling og har ikke planer om å skifte den ut. Mitt problem er at standardflasker har et par cm for stor diameter til å passe i gassboksen min så hvis noen har en slank industriflaske til overs så kunne jeg godt overta den Gassprisen tipper jeg er ganske så identisk og uavhengig av om der er fritids- eller industrikobling. Redigert 13.Mai.2007 av SveinHa (see edit history) Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Mariell Svart 13.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2007 (redigert) Er vel ikke så enkelt å få byttet flasker med industrikobling, sveinHa? Med fritidskobling så kan en stort sett gå på nærmeste bensinstasjon. I alle fall i Norge. i utlandet så får en vel ikke byttet disse i det hele tatt? Har 2stk 2.5 kg med industrikobling. fikk på Statoil beskjed om at det i Sandefjord kun var 2 plasser som byttet disse Fargehandel Gleditch og Sogn maskin. hos Sogn skulle de ha 195 kr for å bytte 1 stk av den lille "bøtta". Sjekket senere med den nye Gasspåfyllingsstasjonen i Kilen (200,. for 11kg). Han ville snart få inn overgang, så da kunne han fylle dem. Prisen regnet han med ville bli 80 -90 kr for 2,5 kg. Hvordan er det i utlandet, er den industrikoblingen vi har internasjonal? Redigert 13.Mai.2007 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
SveinHa Svart 13.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2007 Nå har ikke jeg byttet inn noen med industrikobling på "hundre år" men jeg ser der som regel står noen industriflasker på bensinstasjoner som har gass men det er nok snakk om 5kg, de 2.5 kg flaskene er nok rimelig ukurante. Hadde selv en 2.5 kg med fritidskobling for mange år siden og den var både vanskelig og dyr å bytte inn. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Belgarath Svart 13.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2007 Hvordan er det i utlandet, er den industrikoblingen vi har internasjonal? Nei, den norske har hun-kobling (innvendige gjenger) den tyske (europeiske) har utvendige gjenger. Løses enkelt med en overgang. Den finner du hos de fleste gassforhandlere (om du spør) og/eller sjæmpingwagen-pushere. Mye gassutstyr kommer med ferdige pressede slanger og koblinger beregnet for den tyske industriflaska. Du får også den grå koblingen på toppen av fritidsflaska (trykkregulatoren) med gjenger og kran. Den kan være litt spesiell og koster et par kroner mere enn den vanlige med bare slangenippel. Mange bobileiere bruker denne. Da har de fritidsflasker i Norge og setter disse igjen hjemme og tar med seg de tyske flaskene sine når de skal på tur til Europa.. Sitér dette innlegget MVH Ole B ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- '78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut Link to post
Geir Svart 13.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2007 Gasspriser varierer ganske mye. De billigste stedene er der hvor LPG Norge har utsalg. I "nærområdet" ditt, er Sagdalen det nærmeste. (Ved Lillestrøm for de som ikke er lokalkjent). Der har også Maxbo redusert prisene kraftig for å møte konkuransen fra LPG Norge. LPG fyller også flasker, og selger selvfølgelig flasker. Geir Sitér dette innlegget Link to post
Quantum Svart 13.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2007 Har i dag byttet 5 kg's flasken fra statoil, gjorde det med det samme da jeg var på Lindøya for å fylle diesel. Bet 270,- for å bytte flaske, husker ikke hva jeg bet i fjor, det ble da gjort på en statoil stasjon. Sitér dette innlegget Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
skibsplast ohoi Svart 13.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2007 Ingen tvil om at det vil lønne seg å gå for flasker du fyller selv, om du har litt forbruk. Ellers har Statoil tilbud på komposit flasker 899 for 5 kg og 999 for 10 kg ut mai. Der får du foresten byttet gamle tomme kompositt flasker mot nye fulle gratis Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Herman Svart 14.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2007 Det har kanskje ikke så mye å si, men jeg mener å huske at Statoils komposittflasker er 5 kg, mens stålflaskene er 6 kg. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Ask Svart 14.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2007 Hei Mi erfaring er at flasker og gass er rimlegast hjå dei store gassleverandørane. Dette var vel det Suzuki spurte om. Gass er rimlegare, per kg, jo større flasker du byttar ut. Det er såleis dyrt å ha små flasker. Ein får ikkje komposittflasker med skru/industrikopling i Norge. Ein svenske her i hamna i Bodø slit litt med å få bytta inn ein slik. Det er første gang eg høyrer om at det er råd å få fylt opp (ikkje bytta inn flaska) i Norge. Flasker i alu er prismessig likeverdige med dei av kompositt. Ei aluflaska for 11 kg gass er ca. 0,7 kg tyngre enn ei tikilos kompositt. Komposittflaska tek størst plass. Ask Sitér dette innlegget Link to post
dsk Svart 15.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2007 1.: Finn ut hav de har i det området du ferdes, og velg den typen kobling som er tilgjengelig der. 2.: Hvis det viser seg at industrikoblingen (POL) er tilgjengelig så er det ingen grunn til å bytte. 3.: I områder hvor gassbilstasjoner er utbygd kan du ofte få fylt opp flaska de for vesentlig lavere pris. (fra rundt 150,- for en 11 kg) Har en lokal Rema 1000 som bytter stålflasker med hutrigkobling for 249 her. Jeg betalt godt over 300 på en shellstasjon i fjor osv. 4.: Skal du utenlands så er det mange typer ute og går, da er ofte industrikobling lettest å fylle. 5.: Sikkerhet, Det er en del uenighet, men jeg har hørt mange som velger POL av den grunn. Tror at hvis gummiringen på H-koblingen er OK så er det lite som kan gå galt. Tess har av og til hatt tilbud på industriflasker, men husk at at her er det vanelig med fete firma-rabatter så det er greit å ordne det først. dsk Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 15.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2007 (redigert) Redigert grunnet misforståelse av tittelen: Redigert 15.Mai.2007 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
bliss X Svart 15.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2007 Spørsmålet til Suzuki gjelder kjøp av flasker, ikke fylling. Jeg har lenge vurdert å bytte til kompositt, men har intrykk av at de er vanskeligere å få byttet på bensinstasjoner. Hvor får man kjøpt komposittfasker billig? Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 15.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2007 (redigert) Er gass normalt rimeligere f.eks på et industrisenter i forhold til konsumentsjapper ? Suzuki Spørsmålet til Suzuki gjelder kjøp av flasker, ikke fylling. At jeg kunne være så dum som ikke skjønte dette beklager Redigert 15.Mai.2007 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Suzuki Svart 15.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2007 skulle handle meg to propanflasker i går At jeg kunne være så dum som ikke skjønte dette beklager Leser man HELE spørsmålet, og ikke kryssklipper for å få fram en bestemt mening, hjelper det ofte bra. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.