Jump to content

Brukerhåndbok for Drago 660


Drago 660

Recommended Posts

Er det ikke son marina som selger disse? Kanskje de kan hjelpe?

 

Er du fornøyd med båten?

Dette er vel en båt som på mange måter kan sammenlignes med min -

Pris

Litt ukurant merke

Størrelse

Utstyr

Osv....

Var ikke oppmerksom på dette merket da jeg kjøpte båten min, hadde jeg vært det hadde jeg kanskje kjøpt en slik en...

Redigert av tj (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Tror det er vanskelig å få brukerhåndbok til denne på skandinavisk språk. Men du kan prøve å sende en mail til daniel@sonmarina.no.

 

Ellers så er det kellox i sverige som har agenturet på Drago med norsk kontaktperson.

oivind.reitan@kellox.no

 

Tror sjansen er større her!

Redigert av runcam (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dette skrives på redningselskapes sider om ce - merking:

 

En av forutsetningene for at båten skal CE-merkes er at skroget har et identifikasjonsnummer, en CIN-kode, som skal identifisere hvor selve skroget er bygget og hvem som har plassert den ferdige båten på markedet, samt serienummer, modell og produksjonsår. Båtene skal i tillegg leveres med en samsvarserklæring og brukerhåndbok på et skandinavisk språk.

Link to post
Share on other sites

Hadde samme problem med min båt, men etter litt fram og tilbake og et og halvt år kom de omsider. Utrolig at dette skal være så vanskelig - viser litt av seriøsiteten når de ikke klarer å oppfylle ce-kravene, men likevel selger båtene.

I mitt tilfelle kunne selger utrolig nok ikke skjønne hvorfor jeg var så opptatt av disse papirene.....

Link to post
Share on other sites

Hei, Alo Mikkel. Ser av ditt innlegg at du har hatt en Drago 660. Jeg er litt interessert i denne type båt, men har søkt på nettet etter mer opplysninger.

For eks. Vekt på båten, hvor er den produsert ??? etc.

Kan jeg spørre hvorfor du byttet den inn ? :flag:

Link to post
Share on other sites

Produsert i Hellas. Jeg byttet den inn fordi vår bruk inkluderer hytte bruk ( inkludert transport/lasting), dykking, fisking o.s.v. dessuten er jeg så utrolig lei kalesje.

 

Dragon har en lite egnet utgang til hekken når man skal dykke (eller bade) siden man må klatre over sofaen bak. Den er også lite egnet som transport/arbeidsbåt. Det er en cruiser, som ikke egner seg til så mye annet enn det. Sjøegenskaper og båt forøvrig er helt ok, selv om det burde vært en festeanordning til cabindøren i åpen stilling.

 

Jeg holdt på å kjøpe en Ibitza, men fant ut at jeg ville ha penger til andre ting også. Jeg endte da opp med en Beneteau Antares 650. Den fyller mine behov mye bedre.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...