Jump to content

HJELP! PRM gear låser seg forover


kiktor

Recommended Posts

Sjøsatte båten på fredag og skulle teste motor og gear på lørdag.Har ett prm gear,er ikke sikker på modellen.Det låser seg i posisjon forover.Ikke hver gang men alt for ofte.Noen ganger klarer jeg å tvinge det i nøytral ved å kjøre det i revers (motoren truer med å stoppe ved denne manøvren).Andre ganger låser det seg helt.Da må motoren stoppes å startes for å få den i Nøytral.Ofte må jeg gjøre dette flere ganger før den går ut av "forovergear".Olje er byttet og dobbeltsjekket så jeg tror ikke problemet ligger der.Noen som har noen gode forslag? :confused:

Redigert av kiktor (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei

 

I erfaringsdatabasen ligger denne.

 

Det skal være en måte å sette giret i en slags «get you home» stilling, dersom giret ryker. Imidlertid er jeg skeptisk til om den kan slå seg av og på, siden dette er et manuelt inngrep.

 

 

Her er siden til produsenten. Der ligger det bilder av alle girene.

 

Det er også flere tråder med PRM-gir her på BP.

 

Håper det ordner seg.

Link to post
Share on other sites

Takk for svar.

Idag kjørte jeg innvendig motorvask på gearet og fylte på ny olje.Kjørte motoren en time etter dette med mange gearskift.Virket hver gang :flag:

Nå håper jeg det holder resten av sesongen.Tar det pent en stund framover ved tillegging så blir ihvertfall skadene minimale hvis det skulle skje igjen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...