Jump to content

Hvilken type Prm gear er dette?


M/S Bastard

Recommended Posts

Hei

 

Dette er ikke så lett, da. Har du flere bilder?

 

Hvor stor motor har du?

 

 

Jeg ser det er et skilt på siden av giret. Hva står det der?

:confused:

 

Så vidt jeg vet går PRM-gir like fint begge veier.

Jeg tror du kan finne ut ganske mye ved å søke på PRM i søkefunksjonen her på BP.

 

Tilsist en link til produsentens side, der det er bilder av de forskjellige girene.

 

Et skudd i mørke fra meg, PRM 100, KUN basert på et svakt minne om lik utseende på girskifthendelen på girkassa. :diving:

Link to post
Share on other sites

Han som selger dette vet ikke noe om det, av en eller annen grunn.

Har leitet litt rundt på nett, men fant ikke noe som var helt likt.

 

Som jeg også ser det, er det girskift hendelen som ikke er likt på de andre kassene jeg har sett.

Det ville vært utmerket om jeg kunne skifte dreieretning på gearet, også må det ha utveksling på 2:10-1 helst.

 

Dette gearet har sittet på en bmc 60 hk, noe som jeg også har.

Så svinghjulshuset passer rett på.

Også er det dropp på gearet, tror jeg da. Det er litt viktig for da slipper jeg og gjøre om på motorfester o.l i båten

Link to post
Share on other sites

Forhandler av PRM i Norge

 

Newage PRM

 

PRM80, PRM120 and PRM150 units are suitable for use with left-hand (anti-clockwise) rotating engines only. In standard form, all other PRM gearboxes are built for use with left-hand rotating engines, but can be converted simply to accommodate right-hand (clockwise) rotation engines by turning the oil pump through 180°.

1976 Huglo 27

1990 Hansvik 18 combi
1987 Nord West 900
2001 Terhi Nordic 6020 C  -  2005 Quicksilver 620 Flamingo

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...