M/S Bastard Startet 13.Mai.2007 Del på Facebook Startet 13.Mai.2007 (redigert) Lurer på det for og finne ut av utveksling og dreieretning Redigert 13.Mai.2007 av bastard30000 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 13.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2007 (redigert) Nå har jeg ventet lenge på svar syns jeg Redigert 13.Mai.2007 av bastard30000 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pellegutten Svart 13.Mai.2007 Del på Facebook Svart 13.Mai.2007 Hei bastard3000 Gearet ditt ligner veldig på mitt PRM-Newage 140. Det står koblet til en BMC 2,52. Se om det står stemplet inn et tall på plata på gearet. Sitér dette innlegget Link to post
«Sjøbris» Svart 13.Mai.2007 Del på Facebook Svart 13.Mai.2007 Hei Dette er ikke så lett, da. Har du flere bilder? Hvor stor motor har du? Jeg ser det er et skilt på siden av giret. Hva står det der? Så vidt jeg vet går PRM-gir like fint begge veier. Jeg tror du kan finne ut ganske mye ved å søke på PRM i søkefunksjonen her på BP. Tilsist en link til produsentens side, der det er bilder av de forskjellige girene. Et skudd i mørke fra meg, PRM 100, KUN basert på et svakt minne om lik utseende på girskifthendelen på girkassa. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 13.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2007 Han som selger dette vet ikke noe om det, av en eller annen grunn. Har leitet litt rundt på nett, men fant ikke noe som var helt likt. Som jeg også ser det, er det girskift hendelen som ikke er likt på de andre kassene jeg har sett. Det ville vært utmerket om jeg kunne skifte dreieretning på gearet, også må det ha utveksling på 2:10-1 helst. Dette gearet har sittet på en bmc 60 hk, noe som jeg også har. Så svinghjulshuset passer rett på. Også er det dropp på gearet, tror jeg da. Det er litt viktig for da slipper jeg og gjøre om på motorfester o.l i båten Sitér dette innlegget Link to post
Høvdingen Svart 13.Mai.2007 Del på Facebook Svart 13.Mai.2007 Hva står på plata på giret? Der finner du nøkkelen til alt Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 13.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2007 Det er det jeg ikke vet, jeg har ikke vært og sett på gearet enda. Jeg spurte selger om dette på telefon men han visste ikke heller, men han skulle sjekke det opp. Jeg er bare litt utålmodig Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 13.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2007 På denne står det ett prm 140 Ser veldig likt ut Men får kanskje smøre meg med tålmodighet til jeg får svar av selger Sitér dette innlegget Link to post
CapD Svart 14.Mai.2007 Del på Facebook Svart 14.Mai.2007 Forhandler av PRM i Norge Newage PRM PRM80, PRM120 and PRM150 units are suitable for use with left-hand (anti-clockwise) rotating engines only. In standard form, all other PRM gearboxes are built for use with left-hand rotating engines, but can be converted simply to accommodate right-hand (clockwise) rotation engines by turning the oil pump through 180°. Sitér dette innlegget 1976 Huglo 27 1990 Hansvik 18 combi 1987 Nord West 900 2001 Terhi Nordic 6020 C - 2005 Quicksilver 620 Flamingo Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.