Jump to content

Alarm - IR detektor fra Class Ohlsson


Rastløs

Recommended Posts

Hei

 

Jeg driver å skal innstallere GSM alarm i min nye Antares 650. ( GSM modulen kjøpte jeg til min tidligere båt og har overflyttet denne)

 

I og med at jeg nå har fått lukket styrhus, vurderer jeg å droppe magnetkontakt på døren og heller har en IR dedektor inne. På Class Ohlsson har de en til cA 300 KR.Er det noen som har erfaring med bruk av disse i båt ?

Link to post
Share on other sites

:nonod: Hei.

Har prøvd den IR detektoren og den er grei, men den liker ikke brå temp. endringer. Dersom lufttemperaturen øker raskt, trigger den og alarmen uler.

Jeg hadde koplet min alarm til hornet og så en dag kom plutselig våren med sol og song i skogen. Men oppsynmannen i havna sang ikke. Jeg fikk telefon om å innfinne meg promte å få skrudd av ulingen.

 

mvh

haba

Redigert av Haba (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Den dyreste modellen har to sensorer og kan settes opp slik at begge må trigges innen noen sekunder for at den skal gi alarm.

Jeg har to slike på hytta og de har ikke gitt falsk alarm i løpet av ca 2 års drift.

Forsøkte først å sette de opp i vanlig modus, men dette første til falske alarmer, til og med i en gang uten vinduer..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...