Jump to content

Dampsteamer!


MartinN

Recommended Posts

Hva tror folket om bruk av en sånn i båt? Damp til rengjøring av plast og glassfiber?

 

Noen erfaringer?

 

344559C_X_2006-06-30_131823_648.jpg

 

Damprenser fra Clas Ohlson:

For effektivt rengjøring i huset, bilen, båten, campingvognen etc. Med hjelp av damp løsner fett, olje, såperester og annen smuss. Arbeidstrykk 2,5 bar. Damptemp. 105 C°. Vannmengde 220 ml. 230V/ 1000W.

 

Pris: 298,-

Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte selv en dampvasker fra tv-shop til årets vårklargjøring. Brukte den på dollbord og skaiputer. Er brukbart fornøyd, men ikke mer. på dollbordet var den ganske effektiv, men først når jeg brukte en liten stiv børste som kunne settes på et av munnstykkene. Fungerte bra på putene hvis jeg gikk ganske fort over med dampen og etterpå brukte en skrubb med jiff. Oppsumert tror jeg det meste av det jeg fikk til også kunne vært gjort uten dampvaskeren.

Link to post
Share on other sites

Kjøpte Kärcher sin tilsvarende modell, tror den lå rundt 7-800 kr. Tenkte denne skulle brukes til rengjøring og samtidig desinfisering bl.a på bad og kjøkken. Jeg ble svært skuffet over virkningen - hadde forventet mye mer (ref. reklamefilmer osv :lol: )

 

Det endte med at jeg pakket den fint inn igjen og fikk pengene igjen i butikken.... :blush:

 

Jeg er enig i konklusjonen din - bruk pengene på noe nyttig :cheers:

Redigert av Falk (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har selv en damprengjører som blir brukt med jevne mellomrom på hytten, men dette er en litt større og dyrere sak. Den blir brukt til rengjøring av vann tank (innvendig) og andre litt vanskelige oppgaver. Til bruken er jeg kjempefornøyd med denne og den vasker godt så lenge dampen kombineres med en stiv børste.

 

Problemet med denne form for rengjøring er som det allerede er nevnt at det ofte ikke blir nok damp, tar lang tid og kan være lite effektivt. Kommer nok mye an på hvilken maskin du har og hva som skal rengjøres. Mener å huske at denne maskinen jeg har kostet noe slikt som (ca) 2000.- og den varmer fort opp vannet og har flere damp innstillinger, noe som gjør at den virkelig kan levere mye damp.

 

Har brukt den til å rengjøre sitteputer med stygge flekker (barn+pølse+is+brus) som faktisk forsvant, noe som virkelig overrasket meg stort. Har selv prøvd noen av disse billige modeller og de kommer ikke i nærheten av den som jeg har. Så tror at her får man litt hva man betaler for og ville nok ikke anbefalt disse mindre maskinene nei.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...