Jump to content

Billig pumpe for å tømme tank? (engangsbruk)


litt peiling

Recommended Posts

Hvis dette er snakk om å få opp bensin fra en tank, så vær forsiktig med å bruke pumpe tilkoblet drill, hvis ikke drillen kan holdes laaaangt unna selve tanken. Drillen er en el-motor som slår gnister, og ja, - resten kan du tenke deg selv. :eek:

 

Er det bensin det er snakk om, og en så liten jobb som du antyder, så anbefaler jeg vanlig manuell hevert. Se f.eks. disse to hevert-pumpene hos Clas Ohlson, stort enklere og billigere blir det vel ikke.

Link to post
Share on other sites

Jobben er gjort. Det var septikktanken som skulle tømmes.

NB! til alle som skal montere ny tank eller nye slanger, sett på "stenge-kran" mellom tanken og septikkverna. :yesnod:

Kverna tok kvelden, tanken var full :nonod:

 

Jeg kjøpte drillpumpe på biltema kr 159,-. Tømte septikktanken på 125 liter på 1 minutt :yesnod::yesnod::yesnod: pumpa er nå i søpla. :puke:

Kjøpte meg 3 stk påsmurte horn med ost og skinke kr 127,- = det er "ille" pris det :eek::eek::eek::eek:

 

Nå er alt i orden igjen. :flag:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...