Guest bc Startet 8.Desember.2003 Link til dette innlegget Startet 8.Desember.2003 Hei, Noen som har erfaring med dette, Feks hvis man dunker nedpå og skader propellen og propellaksling på drev, får man dekket skaden eller blir det trukket ifra aldersfradrag. bc Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 8.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2003 får å sitere populær tv reklame " det kommer an på forsikringa det" Ulike selskaper har ulike regler, jeg mener imidlertid at nypris MÅ erstattes. Lite vits å få igjen halve nyprisen, hvis man ikke greier å skaffe et brukt innen rimelig tid.. Suzuki - hjemme å pleier influensaen i dag. Pc i senga er ikke så halvgæærnt.. Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Guest bc Svart 8.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2003 Når du ringer rundt å hører er det jo noen som trekker fra uansett, mens andre sier de vurderer sak til sak. Sitér dette innlegget Link to post
camera Svart 8.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2003 Riktig som det blir nevnt, det finnes ulike regler og tolkninger for de ulike selskapene, men hovedreglen er at det ikke er aldersfradrag for skade på propell / aksling. Sitér dette innlegget Turen er over når jeg kommer til land ! Link to post
saga Svart 8.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2003 Både Netviq hvor jeg var forsikret tidligere og de andre selskapene jeg sjekket opp med da Netviq la ned praktiserer aldersfradrag på hekkagregat, propellanlegg, seil, rigg, m.m. Mener å huske at maks fradrag var 80% alt etter alder. Er nå forsikret hos Pantaenius som ikke praktiserer aldersfradrag. Sitér dette innlegget Link to post
unknownuser Svart 8.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2003 Både Netviq hvor jeg var forsikret tidligere og de andre selskapene jeg sjekket opp med da Netviq la ned praktiserer aldersfradrag på hekkagregat, propellanlegg, seil, rigg, m.m. Mener å huske at maks fradrag var 80% alt etter alder. Er nå forsikret hos Pantaenius som ikke praktiserer aldersfradrag. Kanskje du burde lese dette: http://www.sorgenfri.com/artikler/100 Ikke alle har positive opplevelser med Pantaenius... :nono: Sitér dette innlegget Link to post
BEG Svart 8.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2003 For et par år siden fikk jeg en stokk i propellen, resultat ødelagt propell og havarert gear-kasse. (innenbordsmotor med strak aksel). Begge deler var originalt fra 1986. Kort fortalt fikk jeg beskjed om at det som kunne repareres, skulle repareres. Nytt utstyr ville først være aktuelt om reparasjon var umulig eller dyrere enn nytt. Nytt utstyr ville i såfall bli levert uten noen form for aldersfratrekk. Ny gearkasse kostet ikke så mye mer enn reparasjon av den gamle, og siden reparasjonstiden var lang, fikk jeg ny. For propellen var differansen mellom reparasjon og ny betydelig. Men her var det snakk om mange månederes ventetid på reparasjon. Dermed fikk jeg ny propell også. Hovedargumentet fra selskapet for denne praksis var at uhellet skjedde i mai måned, reparasjoner ville medført en helt spolert båtsesong og ferie. Om dette hadde skjedd på høsten, ville reparasjoner vært benyttet, ble jeg fortalt. For min del ble dette en positiv opplevelse, følte at selskapet brukte fornuftig skjønn og ikke bare fokuserte på "det med liten skrift". Gjensidige Nor er kanskje ikke det billigste selskapet på markedet, men med en slik praksis føler jeg at jeg kan få noe igjen for det innbetalte beløp. Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
GeirKS Svart 8.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2003 Kanskje du burde lese dette: http://www.sorgenfri.com/artikler/100 Ikke alle har positive opplevelser med Pantaenius... :nono: Og av artikkelen over kan vi lese oss til at det kan være lurt å lese forsikringsvilkårene... ...og dessuten sørge for at noen åpner posten når man er på langtur... GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
Tom J. Svart 8.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2003 Hei ! I mine yngre dager lånte jeg båten til fader'n med en 50HK Johnson på. Under fart, løsnet clutchen og datt ned i girhuset . Olja i huset var fyllt med jernfilspon . Reperasjonen kostet 23'. Tok kontakt med forsikringsselskapet (Storebrand den gang), og vi fikk ny motor til 30' . Den ble montert inn i løpet av kort tid, så sommern ble reddet. Sitér dette innlegget Link to post
Tore_L Svart 8.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2003 Det verste med forsikring er at man som regel betaler etter hva båtens/bilens nypris er, men når skaden er skjedd, finner forsikringsselskapet ut hva båten "er verdt". Og det er som regel mye mindre! Forsikring er ORGANISERT SVINDEL! Det er rart det er lov. Sitér dette innlegget Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 8.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2003 Hei Har i det siste brukt mye tid på å undersøke forsikring for vår båt. Erfaringene mine er at alle de norske er dyre, har smarte, små men viktige forbehold i vilkårene og de trekker alle som en av for alder på båten. Selv endte jeg opp med utenladsk forsikring som ikke trekker aldersfradrag gjennom Qualitybroker på Lysaker, forøvrig etter tips fra KOB her på Baatplassen Mvh Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Arild Iversen Svart 13.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2003 Nytt medlem og første post !! Kanskje litt off topic til spørsmålet kanskje, men æres den som æres bør og i mitt tilfelle er det Gjensidige Nor. Har en seilbåt, First 35, og under sommerens tur Bergen, Lofoten, Trondheim hadde jeg nærkontakt med grunnen i den trange Grøtøyleia nord for Kjerringøy. Ingen stor sak, men forreste kjølbolt ble strukket og bekynte å lekke så vidt det var, samt en del sprekker i innvendig topcoat i akterkant av kjølen. Fikk førsteklasses service fra Trondheimskontoret til Gjensidige, og ikke minst hos Rørvik Marina som utførte reperasjonen. Profesjonell håndtering av begge to !! Rørvik Marina foreslo stålforstrekning innvendig i bunnen ved kjølboltene, noe Gjensidige syntes var en god ide, da bunnen ville bli vesentlig sterkere og det så de som en "vinn vinn" sak både for meg som båteier og de som forsikringsselskap. Dette kostet meg ikke en nikkel utover min egenandel. Turen var forøvrig fantastisk og overgikk alle mine forventninger. Vestlandet, Trøndelag, Helgeland og Lofoten, det er seilområde det !!!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.