Jump to content

Bergen-Stavanger søndag 20 mai!


oizzo

Recommended Posts

Hei.

 

Nå har jeg endelig fått kjøpt meg en flott nauticat 33 og skal seile den hjem fra Bergen til Sandens neste søndag.

Da lurer jeg på om det er noen som skal denne strekningen i dette tidsrommet, eller om det er noen som har tips om hvor man burde legge ruta?

 

Hvor lang tid tar dette? er det snakk om 2 dager?

 

Har funnet en tabell som sier det er 99 nautiske mil fra bergen til stavanger. Stemmer dette?

 

Noen som kansje kunne tenke seg å mønstre på :sailing:

 

Mvh Oizzo

 

0_1176750345370.jpg

Link to post
Share on other sites

Denne tråden er jo svært så aktuell for deg :smiley:

 

99NM høres fornuftig ut.

 

Flott båt forresten, grattis :cheers:

Redigert av SveinHa (see edit history)

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med kjempeflott båt!

Hvis det er slik å forstå at du mangler mannskap, så kan jeg nevne at flere av sjøspeiderne i Sandnes er i ferd med å avslutte D5L-kurs hos meg akkurat nå. Dette er erfarne og kjekke ungdommer som har seilt samme strekket mange ganger før.

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med kjempeflott båt!

Hvis det er slik å forstå at du mangler mannskap, så kan jeg nevne at flere av sjøspeiderne i Sandnes er i ferd med å avslutte D5L-kurs hos meg akkurat nå. Dette er erfarne og kjekke ungdommer som har seilt samme strekket mange ganger før.

 

Disse kjenner jeg godt og har seilt med den flere ganger! (er selv Speider)

Kjempekjekke og dyktige ungdommer :yesnod:

 

Skal du seile/kjøre den hjem alene?

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Disse kjenner jeg godt og har seilt med den flere ganger! (er selv Speider)

Kjempekjekke og dyktige ungdommer :yesnod:

 

Skal du seile/kjøre den hjem alene?

 

Kommer ikke til å seile alene. er litt for rusten til det, men skal ha med meg en annen kammerat for å holde litt oversikt :crazy:

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med kjempeflott båt!

Hvis det er slik å forstå at du mangler mannskap, så kan jeg nevne at flere av sjøspeiderne i Sandnes er i ferd med å avslutte D5L-kurs hos meg akkurat nå. Dette er erfarne og kjekke ungdommer som har seilt samme strekket mange ganger før.

 

Takk for det! Altid fint med litt ekstra mannskap ombord :flag:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...