Jump to content

Tips til valg av bunnstoff


tfjelde

Recommended Posts

2 år med arbeid nærmer seg slutten (heldigvis)

Så nå er det snart på tide og velge bunnstoff til båten.

Alt under vannlinjen er slipt ned med 240 korning og det er lagt på 7 strøk med epoxy primer.

Ønsker nå råd om valg av bunnstoff, ønsker noe som er holdbart og som er lett og vedlikeholde i tiden fremover

Når jeg ser hvor mye penger som er gått med til nå så er ikke bunnstoffet plassen jeg kommer til og spare penger så pris er nesten ikke et tema. :eek:

 

Båten er 36 fot i vannlinjen og jeg vil anta topp fart ligger rundt 28 knop.

 

p8120006.jpg

 

VC 17 ?

Hempel ?

Sea Jet ?

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Dette anbefalte Maritim meg og jeg har en 21 fot med maksfart 30 knop..

 

Først ett lag av dette (hardt bunnstoff):

 

http://www.maritim.no/product.aspx?id=2449...upkey=007002010

 

Deretter (selvpolerende): http://www.maritim.no/product.aspx?id=2028...upkey=007002010

 

Det kan være greit med ulik farge så ser du hvor det selvpolerende er blitt slitt eller hvor dypt du kommer når skrapejobben i fremtiden står for tur...

 

Flott båt forresten tfjelde!!!

 

Hehe, du bor ikke tilfeldigvis nær et fengsel med fanger som spikrer paller for deg? Ser du har utallige paller..

 

Lykke til!

Redigert av MartinN (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvis du skal legge på et strøk med Jotuns harde bunnstoff og så selvpolerende, så tror jeg nok at du først må legge på et strøk med en-komp primer på epoxy primeren, så hardt bunnstoff og til slutt to strøk med selvpolerende! Sjekk Jotuns hjemmesider.

 

Har Jotuns produkter på seilbåten og Hempels produkter på to hurtigående joller/skjærgårdsjeeper, og kan ikke si at jeg merker noen forskjell!

 

Med godt grunnarbeid så er det lite jobb å spyle ned om høsten, pusse lett over med vannslipepapir (påsatt Jordans hengslete/leddete "kloss" og langkost!)og et strøk med selvpolerende bunnstoff, hvis nødvendig!

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...