New Attitude Startet 15.Mai.2007 Del på Facebook Startet 15.Mai.2007 (redigert) Heisann, Jeg har en Maxi 95 med original MD2b (som forsåvidt fungerer bra) med fast aksling til propell, men den begynner å dra på årene (eh, hvis den svikter er det visst jeg som må dra på årene ). Jeg har begynt å leke med tanken på å bytte ut motoren, men spørsmålet er til hva? Ny-motor bør ikke være noe særlig bredere for å kunne passe inn i motorkassen, og så håper jeg på minst mulig av modifikasjoner mht innfesting av motor. Noen "been there, done that.."? takkar mvh patrick Redigert 15.Mai.2007 av Attitude (see edit history) Sitér dette innlegget Dufour 40 Performance Link to post Share on other sites More sharing options...
Ask Svart 15.Mai.2007 Del på Facebook Svart 15.Mai.2007 Hei I eit av dei siste nr. av Seilas eller Seglmagasinet var det ein omtale av bytte av same motor, men i ein annan båt. Problemet var vel at pentadriten er smalare enn mange andre motorar. Trur han enda opp med Nanni, som er ein marinisert japsemotor. Eg ville òg sett på Vetus (som er marinisert Mitsubishi) og ikkje minst Beta Marine som er marinisert Kubota og som har eit særs godt rykte. Sistnevnte er laga slik at dei skal høva på fundamenta der det har stått pentaskit tidlegare. Håper dette var til hjelp. Lykke til. Ask Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Suzuki Svart 15.Mai.2007 Del på Facebook Svart 15.Mai.2007 Presisering: VP MD2A er smalere enn de fleste på markedet. VP MD2B / IIC / IID er like bred mellom CC på fundamentene som f.eks Sole eller Vetus. Forøvrig er moderne motorer bare halvparten så store som de gamle trotjenerne, selv om sylindertallet har økt med 1 og effekten er nesten doblet. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.