Jump to content

Bytte motor fra MD2b til?


New Attitude

Recommended Posts

Heisann,

 

Jeg har en Maxi 95 med original MD2b (som forsåvidt fungerer bra) med fast aksling til propell, men den begynner å dra på årene (eh, hvis den svikter er det visst jeg som må dra på årene :eek: ).

 

Jeg har begynt å leke med tanken på å bytte ut motoren, men spørsmålet er til hva? Ny-motor bør ikke være noe særlig bredere for å kunne passe inn i motorkassen, og så håper jeg på minst mulig av modifikasjoner mht innfesting av motor.

 

Noen "been there, done that.."?

 

takkar

 

mvh

patrick

Redigert av Attitude (see edit history)

Dufour 40 Performance

Link to post
Share on other sites

Hei

 

I eit av dei siste nr. av Seilas eller Seglmagasinet var det ein omtale av bytte av same motor, men i ein annan båt. Problemet var vel at pentadriten er smalare enn mange andre motorar. Trur han enda opp med Nanni, som er ein marinisert japsemotor. Eg ville òg sett på Vetus (som er marinisert Mitsubishi) og ikkje minst Beta Marine som er marinisert Kubota og som har eit særs godt rykte. Sistnevnte er laga slik at dei skal høva på fundamenta der det har stått pentaskit tidlegare.

 

Håper dette var til hjelp.

 

Lykke til.

 

 

 

Ask

Link to post
Share on other sites

Presisering:

VP MD2A er smalere enn de fleste på markedet.

VP MD2B / IIC / IID er like bred mellom CC på fundamentene som f.eks Sole eller Vetus.

 

Forøvrig er moderne motorer bare halvparten så store som de gamle trotjenerne, selv om sylindertallet har økt med 1 og effekten er nesten doblet.

 

:smiley:

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...