Jump to content

Båtplass i Oslo? Pass på båten din!

bliss X

Recommended Posts

Polakker var dine ord. Jeg snakker om organisert kriminalitet utført av østeuropeere

Ok greit nok, poakker var ikke nevnt konkret i denne tråden, men det var de jeg først tenkte på siden du tidligere har vært mere konkret mot polske biler

"Observerer man en polsk bil i nærheten av sjøen er det all grunn til å være på vakt. Synd at politiet ikke gir ut mer informasjon om disse bandene, slik at vi båteiere kunne vært bedre rustet. Ref inlegg 32" https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=19501

Jeg forstår at det er problemer med tyveribander på Deres kant av landet, men er alikevel av den oppfatning av brorparten av øst europere er her for å gjøre lovlig arbeid. Og jeg finner det helt naturlig at disse bruker noe av sin fritid til å vandre langs kaiene for å kikke på båter. Jeg prøver selv å få til en slik vandring om jeg er på reise i innland eller utland. Jeg håper det ikke er kommet opp plakater på kaiene i etterkant av mine spaserturer av den grunn :lol:

Å kontakte politiet om en ser noe mistenkelig er helt OK, men dette må gjelde uavhengig av personens nasjonalitet :smash:

Å kontakte politiet om en ser noe mistenkelig er helt OK, men dette må gjelde uavhengig av personens nasjonalitet :smash:

Det er veldig mange i den tråden som deler synspunktet om å være mistenksom overfor polskregistrerte kjøretøy i båthavner. Og det med god grunn!

Du får refse politiet også da, for de registrerer nettopp baltiske biler i norske båthavner, arresterer og får dømt både skyldige polakker og litauere. De kneblet ifjor den litauiske båtmafiaen som sto for årlige tyverier for over 100 millioner. Synes det er greit å se realitetene her. Det dreier seg om litauere og polakker som terroriserer oss norske båtfolk i stor skala.

Ser dere to oppdressede litauere med dame i høyhelte sko på brygga så tipp dem utfor... De er sansynelig fra Kaunas på rekognosering. Snart kommer "håndtverkerene" og gjør grovarbeidet :smash:

...Da de var ganske nær Poseidon smilte jeg "fint" og tok et par bilder av dem.

Av en eller annen grunn gikk de straks til en bil og forsvant . . . .

JESS. :wink:

Beste "våpen" er kanskje KAMERA? med blitz for å understreke at et bilde er tatt (selv om blitzen kanskje ikke trenges der og da!)

Kanskje også et bedre "våpen" enn softgun i andre sammenhenger også? :rolleyes:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

jeg har flere kammerater/venner som driver gårdsbruk(jeg er også bonde), som har ansatte fra øst europa. Til å plukke jordbær,male osv. De sier at dem arbeider godt og bra, men at de må overvåkes hele tiden. Fordi de stjeler så fort de har mulighet.

Kona til en gårdbrukerne ville gi bort 4 poser med klær (80% av klærne var ikke bruk), det var også mye baby tøy i posene. Da hun visste at noen av dem hadde små barn hjemme. Disse klærne nektet de å ta i mot! Det ville være for nedverdigende å ta imot disse klærne. Men 2 dager senere, ble disse klærne stjålet av noen andre arbeidere.

Dette sier litt om disse folka. :eek:

Redigert av litt peiling (see edit history)

"Alt var så mye enklere før i tiden" (Fritt etter en profilert sørrlending). :crazy:

DA var det lett å se forskjell; :yesnod:

På jøder (de hadde jo ikke engang adgang til denne steinrøysa),

på sigøynere og "reisende" (fant) (og så kom de i "større flokker"),

kineser og japaner ("øya på skrå"),

for ikke å glemme negere da (de er jo sorte!)

Hadde polakken, estnieren (osv) kledd seg og oppført seg som en "Norsk Normann fra Norge" ville det være "litt" værre å skille dem ut... :rolleyes:

Og NETTOPP DET erfarte jeg i havnvakta i går kveld!!! 2 av 4 båter som kom inn i havna for å fortøye etter midnatt (alle SÅ norske ut!) skjønte ikke hva jeg sa... :eek:

Realskoletysken måtte på bordet (over 45 år siden jeg lærte DET); (Tysklæreren min roterte sikkert i grava...)

JOO-a, det var folk fra Tyskland og derimellom) som arbeidet her, som håndverkere; Hadde leid seg hus og hadde "alt på stell". Trivelige folk også... (Hvorfor skulle de ikke være DET??)

Skulle tatt seg ut om jeg hadde tatt frem kamera og fyrt av en blitz i trynet på dem (ref. mitt forrige innlegg) :puke:

Det ække lett-----

"Alt var så mye enklere før i tiden"

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Og jeg finner det helt naturlig at disse bruker noe av sin fritid til å vandre langs kaiene for å kikke på båter.

Greit å være naiv og godtroende. Det er takket være nordmenns grenseløse naivitet og godtroenhet at disse bandene har mer eller mindre fritt spillerom her i landet. Mener du at det er den naturligste ting i verden at østeuropeere oppsøker marinaer med bil for å gå rundt å "drømme seg bort" midt på natta så gjerne for meg. :lol:

Greit å være naiv og godtroende.

Mener du at det er den naturligste ting i verden at østeuropeere oppsøker marinaer med bil for å gå rundt å "drømme seg bort" midt på natta så gjerne for meg. :lol:

Kall meg både naiv og godtroende, men ja jeg velger å tro godt om de fleste. :seeya:

At en Norge i 2007 skal tillate at personer risikerer å bli hetset med advarselskilt og fotografering om de nærmer seg en båthavn bare på bakgrunn av sin nasjonalitet er etter min oppfatning rasisme. :nonod:

Faktum er at det er 35000-50000 arbeidere fra Polen i landet vårt (hvor mange som kommer fra andre øst europeiske land vet jeg ikke).

At det finnes svin på skogen er helt klart, og kansje står også øst europeerne for et flertall bak tyverier i deres distrikt. Men fremdeles velger jeg å tro at det er et lite mindretall som står for dette.

Uansett så kan du nok venne deg til å se polakkene for 3 av 4 har ingen umiddelbare planer om å returnere til Polen og 1 av 5 har allerede bestemt seg for å bli boende fast i landet vårt. Så før du vet ordet har enkelte av dem kjøpt seg båt og du kan risikere å treffe på dem i en uthavn. Da må du begynne å låse lugaren og sitte på vakt med kameraet der også ! :lol:

Angående å " drømme seg bort midt på natta". Var det kun om natten vi skulle være på vakt mot øst europeere ? Mistenklig aktivitet er jeg helt enig i å påpeke, men dette gjelder både ovenfor "gode" nordmenn :flag: såvel som øst europeere.

Kall meg både naiv og godtroende, men ja jeg velger å tro godt om de fleste. :seeya:

Det klinger som om du skulle være den reneste drømmekunden for diverse nigerianske banksjefer og advokater som driver og deler ut millioner av dollar både titt og ofte :wink::wink::wink:

Men jeg må si meg enig med et par andre bergensere som på 50-tallet sang duett i ønskekonserten: "Enhver er salig i sin tro, tro at hottentott er eskimo . . . ."

Med vennlig hilsen POSEIDON

Det klinger som om du skulle være den reneste drømmekunden for diverse nigerianske banksjefer og advokater som driver og deler ut millioner av dollar både titt og ofte :wink::wink::wink:

Vel, jeg er ikke blitt lurt for en krone fra dem ennå, til tross for gode tilbud :lol: Enn passlig mengde sunn fornuft og vurderingsevne i det enkelte tilfelle er nok uten at jeg dermed trenger å fordømme et helt folkeslag.

Jeg har også i min levetid erfart at det finnes opptil flere helt ålreite østlendinger til tross for at enkelte i min oppvekst har påstatt at dette ikke eksisterer :cheers:

Denne tråden får meg (ikke) til å lure på hvilket politiske parti som er mest representert her på forumet...

Tror ikke folks oppfatning av østeuropeere kan skille de forskjellige partier. Ser jo klart at du sikter til FrP som et innvendringsfiendtlig parti, men tror neppe at hovedvekten av de som stemmer FrP vil ha oppfatningen om at vi skal møte de nevnte europeere med kamera og adgang forbudt skilt. Rasister finner du dessverre i alle deler/båser av samfunnet. En av mine naboer er medlem av SV og rasist på sin hals. :nonod:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

En av mine naboer er medlem av SV og rasist på sin hals. :nonod:

Han må ha en merkelig form for logikk.

Her i Trøndelag er det heldigvis lenger mellom tjuvfantene, og når det først er noe kan det like gjerne være arisk rene nordmenn som står bak. :lol:

Beklageligvis er oppklaringsprosenten så lav at jeg tror dette bare kommer til å øke i omfang fremover. Politiet har hendene fulle med å dele ut bøter langs motorveien nå i den varme årstiden, så all vinnings-, volds- og narkotika-kriminalitet får vente til det blir bedre inne-vær. Og da er det som oftest litt i seneste laget...

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Slubberter og slabbedasker er vel enhver nasjon relativt selvforsynt med. Vi var jo ikke akkurat ukjente med båttyverier her til lands heller før østeuropeernes inntogsmarsj. Det nye er den systematiske turnevirksomheten på heldøgnsbasis til enkelte bander fra øst. Omfanget av virksomheten er så omfattende at det er lett å overdrive tallet på råtne egg. Men disse eggene bryter tariffen for norske kriminelle fullstendig, og er istand til å rappe mer på en helg enn hva deres norske kolleger greier på en hel sommersesong. Fotoseanser og nattlig aktivitet i båthavnene bør så absolutt skjerpe sansene.

Å stigmatisere utlendinger fra hele det østlige Europa blir likevel noe i overkant.

Redigert av wave (see edit history)
Snart er vel jordbærsesongen i gang. Det burde jo oppholde dem en stund. :lol:

Dette mer enn understreker mitt poeng. :nonod:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Uansett så kan du nok venne deg til å se polakkene for 3 av 4 har ingen umiddelbare planer om å returnere til Polen

Vi har hatt polakker som fisker på bryggene vår i årevis, så det er jeg vant med.

Blide og hyggelige mennesker som ikke kan et ord norsk.

Denne tråden får meg (ikke) til å lure på hvilket politiske parti som er mest representert her på forumet..

Tror ikke det er så enkelt, i så fall ville du trolig bli overasket om du fikk se stemmeseddelen min.

Men hysj hysj, slik diskuterer vi ikke på dette forumet :flag:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...