bredmq Startet 15.Mai.2007 Del på Facebook Startet 15.Mai.2007 Hei! Lurte på om noen har noe erfaring med å montere styrekonsoll i en gummibåt på max 10fot? Er det mulig å gjøre dette på en båt med finerplate-bunn? Har ikke lyst til å kjøpe en med fast glassfiberbunn pga. plass... Vet at 10fot er liten båt å ha styrekonsoll i.. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 15.Mai.2007 Del på Facebook Svart 15.Mai.2007 Hei, Har en bombard 1000 3,1 meter. Denne kjøpte jeg orginal bøylestyring til. Den er festet direkte i pontongen ala snapdaviter. Veldig smekker å fin, Fungerer svært bra. Tror den beregnet for motorer opp til 70 HK Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 15.Mai.2007 Del på Facebook Svart 15.Mai.2007 Jeg har en YAM 265S med finerbunn. Har festet en konsoll...(noe forvokst) på den midtre platen. Gulvet er tredelt. Det funker helt greit.Lengden på konsollet gjør også at framre og bakre dørkplate blir ekstra oppstivet. Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
bredmq Svart 17.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mai.2007 Takk for tips Har tenkt på en Aquaquick 300 e.l. Men vil helst ikke ha jockeykonsoll. Vil heller ha et sete på tvers, med ratt foran. Noen som har sett dette? Og som vet om noen bilder? Er litt nysgjerrig på om det vil bli bra, eller om det bare vil se dumt ut med konsoll på en så liten båt. Gratulerer med dagen Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 17.Mai.2007 Del på Facebook Svart 17.Mai.2007 Jeg har en YAM 265S med finerbunn. Har festet en konsoll...(noe forvokst) på den midtre platen. Gulvet er tredelt. Det funker helt greit.Lengden på konsollet gjør også at framre og bakre dørkplate blir ekstra oppstivet. Hva måtte du gi for det konsollet ? /Are Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 17.Mai.2007 Del på Facebook Svart 17.Mai.2007 Hva måtte du gi for det konsollet ? /Are Den koster ca kr. 7,500,- + gir/gass + styring = 10,500,-. Dette er veil pris. Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
goggen Svart 17.Mai.2007 Del på Facebook Svart 17.Mai.2007 Jeg har en 310 RIB som jeg har satt en styrekonsoll som dette i. Den fungerer veldig bra og leveres med ratt og kabel. Betalte 3200,- på båtmessa. Kan skrues rett i en dørkplate. Den er på langt nær så flott som den til Jorg-1, men funksjonell, lett og solid. Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
nordan family 27 Svart 2.August.2008 Del på Facebook Svart 2.August.2008 bredmq, monterte du inn konsoll? Bilder? leker litt med tanken selv - synes den som goggen viste til så interessant ut. Tror små-guttene lettere klarer å styre rattet enn de klarer å styre påhengeren i dag (nei - ikke alene på noen år ennå ). jeg har oppblåsbar dørk, og må evt lime på et par slepekroker og reime konsollen fast i disse. Er det dødfødt? Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 5.August.2008 Del på Facebook Svart 5.August.2008 ingen nye erfaringer å bidra med her? Sitér dette innlegget Link to post
goggen Svart 7.August.2008 Del på Facebook Svart 7.August.2008 Jeg tror nok det vil kunne funke greit. Vi har brukt vår et par sesonger nå og konsollen fungerer utmerket. Den er solid og stiv at den står greit på dørken. Vi festet den i aluminiumsdørken med ordinære skruer, siden vi har rib med dobbeldørk. De gangene du vil få ekstra påkjenninger på festene vil jo være med litt tøff kjøring i litt sjø. Klarer du å lage fester som begrenser bevegelsen på konsollen - særlig frem og tilbake og opp og ned, bør det kunne fungere bra. Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
alidal Svart 6.November.2008 Del på Facebook Svart 6.November.2008 Er på jakt etter styrekonsoll til RIB som er laget som et syrefast rør som er bøyd i profil. Har sett dette tidligere i en eller annen nettbutikk, men klarer ikke å finne det igjen. Noen som vet hva jeg mener og har et tips? Sitér dette innlegget Link to post
Kullis Svart 15.Januar.2009 Del på Facebook Svart 15.Januar.2009 (redigert) http://www.maritim.no/product.aspx?id=3739...upkey=006001013 Redigert 15.Januar.2009 av Kullis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kullis Svart 15.Januar.2009 Del på Facebook Svart 15.Januar.2009 ..de har også denne.. som er såpass smal at den kan benyttes i en gummibåt som normalt har en innvendig bredde på 70cm. Ratt og øvrige nødvendige ting og tang er ikke inkludert i prisen på kr 4980,-. Vi har tenkt å bruke (forsøke) denne i en Quicksilver 270S med finerbunn.. til sommeren. http://www.maritim.no/product.aspx?id=2303...upkey=006001040 Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 15.Januar.2009 Del på Facebook Svart 15.Januar.2009 Takker for det.... Sitér dette innlegget Link to post
Kullis Svart 4.Februar.2009 Del på Facebook Svart 4.Februar.2009 (redigert) Hei igjen! .. har en 2007 mod 5hk/2-t... et nytt dyrt problem.. Attaching kit-R/C til kr 3 500,-. Dette må til for å kunne benytte en kontrollboks.. som man ønsker når man har konsoll... da kommer denne og kabler i tillegg... tror jeg gir opp! Summmen blir blir over kr 12 000,-.... har sendt Maritim en mail om tilbud.. venter i spenning. Fordelen jeg tro Dracoentusiast hadde.. Vmax da denne trolig har slik ferdig. Redigert 4.Februar.2009 av Kullis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kullis Svart 22.April.2009 Del på Facebook Svart 22.April.2009 Lenge stille her... ikke mange som ønsker styrekonsoll i en mindre gummibåt? Vi har sjekket litt rundt. Maritim har en veldig fin enn (se tidligere bilde), men kanskje noe stor da den er 122 cm lang. Pris kr 4990,-. Men nå har vi funnet denne med lengde på 109 cm (forsatt plass til to): Båtfolk AS har lager på Skarnes (og Bergen) og selger denne konsollen for kr 3990,-. OBS! Både prisen til Maritim og Båtfolk er kun for konsollen, øvrige som ratt, wire o.l. kommer som tillegg. Eks. komplett styring og konsoll fra Båtfolk kr 5990,-. Kontrollboks er tillegg. (Husk at du må ha en "tilpasset" motor for tilkoblinger! Mellom 2500,- og 3500,- til en 5HK.) Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 22.April.2009 Del på Facebook Svart 22.April.2009 En såmm laget jeg en gang Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 22.April.2009 Del på Facebook Svart 22.April.2009 Ja det er vel like greit det :) Litt tynne finer plater og så ett par lag glassfiber etterfulgt av litt topcoat ? må jo bli bra.. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 22.April.2009 Del på Facebook Svart 22.April.2009 DIY for dette enter4u? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
enter4u Svart 22.April.2009 Del på Facebook Svart 22.April.2009 DIY for dette enter4u? Hæ???? Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 22.April.2009 Del på Facebook Svart 22.April.2009 DIY=Do it yourself, har du laget noen tegninger/maler for den hjemmelaga styrekonsollen din? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
enter4u Svart 22.April.2009 Del på Facebook Svart 22.April.2009 Å...hehe! Nei jeg brukte ikke tegninger. Men den er såpass bred at en 22liter bensindunk gikk under den i hvertfall Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 26.April.2009 Del på Facebook Svart 26.April.2009 Jeg har en 310 RIB som jeg har satt en styrekonsoll som dette i. Går det å skru denne fast i skrå bunn på en RIB? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 26.April.2009 Del på Facebook Svart 26.April.2009 I min Zodiac YL er det dobbel bunn - så det bør kunne skrus fast. Det jeg lurer på er hvor kraftige skruver man skal bruke. Har lest om en ulykke i England der styrekonsollen løsnet på en RIB - riktignok en større RIB. Der var det brukt for dårlig innfesting. Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 26.April.2009 Del på Facebook Svart 26.April.2009 Den var jo fin. Den hadde nok passet fint i min Valiant 270 RIB. Men noe dyrt blir det jo - ca 9000,- Vet du hvor mye den veier ? Syntes at den hos Maritim på 22 kg, er litt tung. Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.