Espen C Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 Hei jeg lurer på om man får kjøpt nye kompressorer-kjøleelement til båtkjøleskap når disse ryker eller må man kjøpe komplett nytt skap Quote Link to post
"Mathilde" Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 Dette får du kjøpt i "løs vekt" ja. Du kan til og med bygge egen kjøleboks og får da alt tilbehør, f.eks. ved Maritim i Arendal. Sjekk katalogen eller deres nettside: www.maritim.no Quote Link to post
Espen C Posted May 15, 2007 Author Share Posted May 15, 2007 Jeg ser at de har et par typer men de koster jo 3-4000kr da kan jeg jo kjøpe et lite nytt kjøleskap for den samme prisen Quote Link to post
Ingar Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 At det er dyrere å reparere enn å kjøpe nytt er vel snart heller regelen enn unntaket. Nå er levetiden på slike kompressorer så lang at de neppe vil bli utslitt i en båt. Det som kan gå istykker er elektronikken, inverteren som leverer vekselstrøm til kompressoren. Om det fortsatt gjelder vet jeg ikke, men Danfoss hadde en bytteordning på disse tidligere. Quote Link to post
Careka Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 Se på Til Salgs plassen. Quote Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Recommended Posts