NovaMan Startet 15.Mai.2007 Del på Facebook Startet 15.Mai.2007 Jeg holder på med et motorbytte fra en Mercruiser V8 bensin til en GM V8 diesel. Motoren er på plass og det opprinnelige Bravo II drevet skal monteres en av de første dagene. Jeg har sjekket med folk som har gjort tilsvarende tidligere, og Bravo II drevet skal fungere greit nok, om kanskje ikke helt optimalt. I denne sammenheng har jeg fått tilbud om å bytte eksisterende Bravo II drev med et Bravo III drev som skal passe bedre til diesel. Vet dere om Bravo III drevet passer rent fysisk på samme bakplate som Bravo II, eller er det andre festeanordninger her? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SvartRøyk Svart 15.Mai.2007 Del på Facebook Svart 15.Mai.2007 Drevene skal være like med unntak av nedre gear med doble akslinger på BIII. Avhengig av årsmodell kan hurtigkoplingen til trykkloggen (speedometer slangen) være noe forskjellig. Enkelt å bytte kopling evt. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
NovaMan Svart 15.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2007 Takk for umiddelbar tilbakemelding SvartRøyk ! Da kan det være fristende å prøve dette. Jeg ser vel umiddelbart hvis det skulle væe noe andre småting som må tilpasses. Trykkloggen har jeg pensjonert så den gir ingen problemer i denne sammenheng. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SvartRøyk Svart 15.Mai.2007 Del på Facebook Svart 15.Mai.2007 Vil bare legge til at hvis det er ett gammelt BIII drev ville jeg heller brukt BII drevet hvis utvekslingen stemmer. Gamle BIII drev kan få det tøft hvis 7,3 litern er i bruk. Den er brutal :-) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ben Sin Svart 16.Mai.2007 Del på Facebook Svart 16.Mai.2007 Det er jo ren vandalisme å kaste ut en deilig bensin åtter, til fordel for en raklete dieselkladd!!!!! Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Yankee Svart 16.Mai.2007 Del på Facebook Svart 16.Mai.2007 Uhhh, dersom bravo II drevet passer på giringen så ikke bytt det. Bravo III er mindre egnet for dieselmontasje!!!! Sett i hvertfall på drevdusj dersom du går for det likevel........ Grunnen til problemet er at dieselen går på lavere turtall og høyere dreiemoment, bravo 3 er lagd for fart.......... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
NovaMan Svart 17.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mai.2007 Hmmmmm.............. Her er det tydeligvis lurt å tenke seg om flere ganger. Dieselen er på plass med 130 hk. mer enn V8'er som satt i tidligere så denne beslutningen er tatt. Det er heldigvis enkelt å prøve seg frem her (har grei tilgang til å få løftet båten), så da blir det vel til at jeg prøver med Bravo II drevet først. Takk for innspill! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Birchwood 320 Svart 17.Mai.2007 Del på Facebook Svart 17.Mai.2007 vel.kjører selv med b3 drev. du får b3 x drev for diesel. er båten under 3500kg velg b3 er min mening. prøvde selv med b2 og forskjellen er stor. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.