Jump to content

Passer et Bravo III drev på en Bravo II bakplate?


NovaMan

Recommended Posts

Jeg holder på med et motorbytte fra en Mercruiser V8 bensin til en GM V8 diesel. Motoren er på plass og det opprinnelige Bravo II drevet skal monteres en av de første dagene. Jeg har sjekket med folk som har gjort tilsvarende tidligere, og Bravo II drevet skal fungere greit nok, om kanskje ikke helt optimalt. I denne sammenheng har jeg fått tilbud om å bytte eksisterende Bravo II drev med et Bravo III drev som skal passe bedre til diesel. Vet dere om Bravo III drevet passer rent fysisk på samme bakplate som Bravo II, eller er det andre festeanordninger her?

Link to post
Share on other sites

Takk for umiddelbar tilbakemelding SvartRøyk ! Da kan det være fristende å prøve dette. Jeg ser vel umiddelbart hvis det skulle væe noe andre småting som må tilpasses. Trykkloggen har jeg pensjonert så den gir ingen problemer i denne sammenheng.

Link to post
Share on other sites

Uhhh, dersom bravo II drevet passer på giringen så ikke bytt det. Bravo III er mindre egnet for dieselmontasje!!!! Sett i hvertfall på drevdusj dersom du går for det likevel........ Grunnen til problemet er at dieselen går på lavere turtall og høyere dreiemoment, bravo 3 er lagd for fart..........

Link to post
Share on other sites

Hmmmmm.............. Her er det tydeligvis lurt å tenke seg om flere ganger. Dieselen er på plass med 130 hk. mer enn V8'er som satt i tidligere så denne beslutningen er tatt. Det er heldigvis enkelt å prøve seg frem her (har grei tilgang til å få løftet båten), så da blir det vel til at jeg prøver med Bravo II drevet først. Takk for innspill!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...