Jump to content

Eagle Cuda 168, noen med tanker om dette ekkoloddet


Jon-Kåre

Recommended Posts

Noen som vet noe om dette tenkte å montere det på Gjeld-frid II. Er hekksvinger kurrant eller er det gjenomgående som gjelder? Prisen inkluderer hekksvinger

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Fant denne opplysnigen på en annen side: Leveres med hekkmontert svinger og norsk brukerveiledning. Svingeren kan også monteres innvendig i skroget. Vill innvendig montering fungere på en trebåt eller er det kun forbeholdt baljer.

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Viste vel egentlig det men fint å få det bekretet

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Jeg ville nå kikket på Eagle Fish Easy 250 som har en del større skjerm. Har dette loddet selv og det fungerer utmerket og er rent design- og festemessig langt mer solid enn disse rimeligste fra Eagle.

 

Se f.eks.: http://www.maritim.no/product.aspx?id=2098...upkey=001001031

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Eg har eit EAGLE Cuda 242 ekkolodd som ligg å venter på meg i posten, gledar meg som ein liten unge til å få testa dette i sommar :yesnod: .

 

Eg blei fortalt at 242 har bedre oppløysing enn 168 og at den virker heilt ned til 200 meter ( 168 virkar vistnok til 150 meter). Prisforskjellen er heller ikkje så stor...

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg hjalp Svigerfar å montere et slikt 168 i båten hans. Funka greit det. Kanskje ikke det jeg selv ville hatt, men det fyller hans behov så da er vel det greit :-) Monterte svingeren på innsiden i en feit klædd med sika.

 

Joda310

Redigert av Joda310 (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...