Jump to content

Båtkontrakt


Blondie

Recommended Posts

Hei

Da jeg kjøpte min båt ble det bruk en såkalt god kontrakt.

Jeg har nå hvert gjennom hele retssystemet med tap også i Gulating, selv på saker som selger ikke opplyste om eller har skrevet som mangler i kontrakten.

Min erfaring er kontrakt er av liten verdi.

 

Min tidligere båt satt jeg sammen med kjøper og skrev ned alt jeg hadde gjort med båten, det jeg viste måtte fikses og den teksten ble underskrevet, siden har jeg ikke hørt noe fra kjøper.

 

Min tanke er si det som er bra og dårligt, ta med det dere har gjort med båten så blir det aldrigt no tull senere (sannhet)

 

Mvh

Catano

Mvh

catano

Link to post
Share on other sites

Advarsel

 

Kontraktene fra DinSide og Forbrukerrådet er risikable. Ingen av dem inneholder f. eks. et alternativ for å krysse av for salg "som den er". Dermed blir alle som selger på disse kontraktene, lurt rett i en "felle" der en eventuell mangelsvurdering blir betydelig mer gunstig for kjøperen enn det man hadde trodd eller ment. Det er også enkelkte andre sider ved disse kontraktene som er mindre bra. Så man bruker disse på egen risiko.

 

Bare nevner det, så er det sagt, en gang for all -- forhåpentligvis.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Kontraktene fra DinSide og Forbrukerrådet er risikable. Ingen av dem inneholder f. eks. et alternativ for å krysse av for salg "som den er". Dermed blir alle som selger på disse kontraktene, lurt rett i en "felle"

Hmm ..., jeg skal til å kjøpe båt nå, som kjøper er det kanskje gunstig å velge nettopp en av de du advarer mot? :wink:

 

For øvrig, har prøvd å laste ned båtkontrakten fra Tangedal, men den blir ikke helt "pen" på utskrift, marger og felter i hytt og pine, noen "bokser" blir ikke plass å skrive noe i. Et lite pent papir å legge frem ved en handel, m.a.o. Skjer dette bare hos meg?

Link to post
Share on other sites

Brukte en del tid på utforming av kontrakt det siste året ved salg og kjøp. Bygget på en kontrakt utformet av en advokat som har mye erfaring med båtsalg. Fikk juridisk bistand til å finpusse på denne slik at den ble akkurat slik jeg ville ha den. Fikk erfare i fjor høst at det var vel anvendt tid da jeg måtte heve et kjøp.

 

Har du behov for kopi av denne send meg en IM.

Link to post
Share on other sites

Hmm ..., jeg skal til å kjøpe båt nå, som kjøper er det kanskje gunstig å velge nettopp en av de du advarer mot? :wink:

 

For øvrig, har prøvd å laste ned båtkontrakten fra Tangedal, men den blir ikke helt "pen" på utskrift, marger og felter i hytt og pine, noen "bokser" blir ikke plass å skrive noe i. Et lite pent papir å legge frem ved en handel, m.a.o. Skjer dette bare hos meg?

 

 

Hei,det fungerte hos meg veldig greit,prøv å juster på utskrift siden .

Kokka

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...