Jump to content

Lakk / spraylakk for båt


hermansen

Recommended Posts

Hei. :flag:

 

Er det noen som vet hvor en kan få tak i lakk/spraylakk som kan benyttes til båt ? Jeg har en Sea Ray 315 hvor jeg trenger noe lakk. Var litt uheldig med en montering og lagde noen skraper.

 

Bildet (brosjyre) viser hvordan fargen er.

 

dashbord1.jpg

 

Har snakket med norsk importør, men de har det åpenbart for travelt til å hjelpe. Litt synd synes nå jeg da. :headbang:

 

Alle tips mottas med takk.

 

Øystein

Link to post
Share on other sites

Har du lakkoden til båten? Står vel i heftet til båten, eller på ein klistrelapp ein stad?

Hvis ikkje, og importøren er for opptatt til å hjelpe kundane sine bør ein e-post til produsenten gi deg denne.

Då kan ein lakkverkstad blande korrekt farge og type lakk.

 

Dette kan du få både i tradisjonell boks og på sprayboks.

Link to post
Share on other sites

Har vært i kontakt med Sea Ray i USA og fått info om leverandør av fargen og fargekoden de bruker. Fikk også henvisning til et par butikker (nettbutikker) i USA som leverer denne fargen både som lakk og som spraylakk.

 

Ulempen er bare at når jeg kontakter disse så får jeg opplyst at de ikke sender til Norge eller Europa. Lakk og spraylakk må behandler som "sprengstoff"og da blir det veldig dyrt å sende en boks med lakk.

 

Så jeg er vel ute etter om noen har noen tips om norske leverandører som kan blande og levere denne fargen (eller kanskje tilsvarende)

 

/Øystein

Link to post
Share on other sites

Så jeg er vel ute etter om noen har noen tips om norske leverandører som kan blande og levere denne fargen (eller kanskje tilsvarende)

 

/Øystein

 

Hvis du kan få oppgitt hva deres fargenummer tilsvarer i NCS-standard, er det mulig å lage tilsvarende.

Eller om du kan ta med deg en 'bit av det du ønsker' til fargehandleren, kan den ta en måling av fargen og gi deg en tilsvarende.

 

GOD GRUNNLOVSFEIRING! :flag:

 

Red: Det er her det egentlig skal stå: "Red: 'HIN' skal visstnok stå bak på styrbord side (utvendig) av skroget et sted, såvidt jeg har forstått."

 

:blush: :blush: :blush:

 

(Tror jeg) hvis ikke, se bort fra meg i et par dager... :headbang: (di derre ølla, altså, grrrr!!)

Redigert av Gielas (see edit history)

--

Jon

Link to post
Share on other sites

Skrev i en annen tråd nylig om dette med farger på Searay;

 

"Båten din har et "Hull Identification Number"."

 

Oppgi dette til Searay, så får du et 'Searay fargenummer', spør i samme slengen om hva dette tilsvarer som NCS-nummer.

 

Red: 'HIN' skal visstnok stå bak på styrbord side (utvendig) av skroget et sted, såvidt jeg har forstått.

 

Ny red: SÅÅ i gang med å feire grunnloven er jeg, at jeg tok feil av 'sitering' og 'redigering', at det ble slik det ble... :drink:

Redigert av Gielas (see edit history)

--

Jon

Link to post
Share on other sites

Maxbo feks kan måle fargen din. Har gjort det og min påstand er at den lille nyanseforskjellen som ble er ubetydelig. Velassorterte malerbutikker kan få gørra over på sprayboks for deg også. Den sjappa i Hvalenkrysset fikser det for deg. Er det Meyers Fargehandel den heter ?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...