Jump to content

Priser på fornikling?


Smiley

Recommended Posts

Jeg har fjernet alle "blanke" deler fra båten under renoveringen. De har en varierende grad av blank overflate, men ingen av de kan vel i sin nåværende stand beskrives som blanke.

Tenkte jeg skulle svinge innom det lokale forniklingsverkstedet og høre om ikke de kan shine opp delene en smule. I den forbindelse ville jeg bare høre om noen har gjort tilsvarende med små-deler, og hvilket prisleie jeg kan forvente meg.

Er det "way up there" jo liten vits i å oppsøke de... :eek:

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!
 

Link to post
Share on other sites

Har akkurat levert delene til Tora til Centrum fornikling i Oslo.

De ga faste priser. 3- 400 kr pr stykk for kryssholter og halegatter. Ikke mye å spare i forhold til nytt, men jeg likte de originale delene bedre.

 

Se ikke bare på prisen. For et bra resultat er det viktig at delene pålegges elektrolytisk kobber for fornikling eller forkromming.

Jeg skal hente delene på tirsdag. Skal rapportere resultatet da.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Jeg har også brukt Centrum Fornikling i Oslo, og er veldig fornøyd med resultatet selv om jeg gjerne skulle hatt det rimeligere. Prisen er utvilsomt avhengig av hva som må gjøres. En rask sandblåsing koster noe. "Surkobber" belegg (skal vistnok hindre rusting under fornikling belegget) koster også en god del.

Ny pris vil ofte være det rimeligste alternativet, men om en ikke finner noe som passer kan en få gode resultatet med ny fornikling.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...