Jump to content

Plastkasse dregg?


Hasla 26

Recommended Posts

Hei jeg har nå fått montert plattform på båten,tenkte da og ha dreggen i en kasse på denne.Er det noen som har noen tips på en kasse som er brukbar til dette formålet.Tenkte mulig en kasse med lokk på som tauet og dreggen kan være i.Hvor eventuelt jeg kan få tak i dette Østfold omegn.Bør ikke være en båtbuttikk men det er sikkert noen som har en sånn kasse bak av dere her. :confused: MvhBjørn

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

Heisann !

 

Jeg kjøpte "Ankerline", den med bøtte og lokk, vet du ! Skar til en tynn planke som jeg la i bunn av bøtta, for så å borre hull igjennom planken og bøtta. Og festet med skrue og mutter til badeplatformen ! Det er ikke plass til dreggen i bøtta, så den har fått holder ved siden av. (fester den med sjakkel når den skal brukes). Men en ting som er viktig: Borr noen hull i bunn av bøtta så vannet renner ut, og lag ett hull som du trer enden av tauet igjennom for å feste det fast til båten. Vi vil jo ikke miste dette tauet (1500,-).... Jeg pleier å kjøre uten lokket så tauet får tørket, så setter jeg det på når båten forlates.

Link to post
Share on other sites

Det stod en blå meierikasse på plattformen når jeg kjøpte min båt, men den var det første som ble fjernet. Den var praktisk, men ikke særlig pen.

 

Har tenkt å prøve å få tak i noen passelige teak-staver og bygge dreggkasse. Planen var i utgangspunktet en åpen kasse, men kommer nok til å lage med lokk så ser det ryddigere ut, samtidig som det blir tryggere å stå oppå kassen.

 

For tiden ligger hele dregg-sulamitten lagret i et skott inne i båten. Fungerer forsåvidt greit ettersom jeg ikke bruker dreggen, men den dagen jeg skal pakke 50 meter vått tau på plass er dette langt fra optimalt.

Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk

Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel

Link to post
Share on other sites

Takker for svar har vært på meieri i dag fikk kasse der skal lakkere denne i helgen tror jeg..Men jeg er denn som aldrig blir fornøyd nå lurere jeg på om ikke jeg skal ta en tur til listvarehuset i morgen,jeg har holt på med dobbelt arbeide i hele vinter med båten pusset ned skaper og etter på kledd det om igjen :rolleyes: Men hoved saken er att jeg trøster meg med att det blir bra til slutt :cheers:mvhBjørn

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

Jeg bruker en blå meierikasse som er festet med seks kraftige strips til badeplatformen... Her får jeg plass til tau og bruce-anker..

O.D.

 

 

Det stod en blå meierikasse på plattformen når jeg kjøpte min båt, men den var det første som ble fjernet. Den var praktisk, men ikke særlig pen.

 

 

Så misstenkelig like ut båtene deres. Er det sånn å forstå at blå meierikasse er standard utstyr på Marex 23 Gambler :wink:

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Så misstenkelig like ut båtene deres. Er det sånn å forstå at blå meierikasse er standard utstyr på Marex 23 Gambler :wink:

 

Standardutstyr??? Ja, du kan spøke du SF :lol:

Nei, dette var nok toppen av ekstrautstyr som bare kremen av Marex eiere kostet på seg i 1986 :lol::lol:

Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk

Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...