Jump to content

Tenkte å bytte ut plotteren min i en ny

Enzo

Recommended Posts

Hei!

Jeg valgte egentlig UPS Expedited, som kostet 174 USD, men varene endte opp med å bli sendt med FedEx til samme pris.

Rimelig stiv pris for frakt, men alternativet var USPS (det Amerikanske postvesenet).. og erfaringsmessig må man da vente vinter og vår før varene kommer!

Slapp unna momsen jeg og.. rimelig fornøyd med det :D

Har Lowrance Globalmap 7200c intern eller ekstern gps-antenne?

Og hvilke erfaringer har du sålangt, Sproc, med denne plotteren? Det sier jo om Lowrance i tester, i motsetning bil bla Garmin og Raymarine, at noen funksjoner ligger svært godt skjult i menysystemet og at (iflg Båtmagasinet nr 3 -07) at en må fram med håndboken for å få til noen av de viktige innstillingene.

Hva er din erfaring?

mvh Bergen Dørk

Jeg har brukt PC i 5-6 år. Men dette fungerer jo ikke i en skjærgårdsjeep el. Men jeg er veldig fornøyd. Jeg har ikke prøvd plotter så jeg kan ikke si hva som er best. Men fordele er stor skjerm, rask prosessor, kan brukes til så mangt.

Det er ekstern antenne på 7200c'en fra Lowrance.

Jeg har ikke fått montert plotteren skikkelig ennå, så det har ikke blitt allverdens med testing. Men har nå vært utpå en tur, og jeg syns jo den funker ganske så bra da. Men jeg har ikke noe stort sammenligningsgrunnlag. Det blir litt trykking i menyene, men jeg syns nå disse er ganske logiske og selvforklarende. Jeg måtte dra fram håndboka én gang helt i starten, og det var for å finne ut hvordan man fikk lasta inn kartene fra SD-brikken..

Selve festet til plotteren kunne dog vært bedre og enklere, hvis du ikke feller den inn i dashbord e.l. så må den festes i en bøyle, og to kontakter skrus inn i bakkant. Litt tungvint når den må fjernes hver gang jeg går fra båten.

Hvilken type frakt valgte du til Stavanger fra USA og hva kostet dette?

Her er svar fra Boatfix jeg fikk da jeg spurte om frakt:

----------

Hello,

We can not estimate shipping costs on International Orders, however we typically use USPS Global Express Mail.

You can get a good idea of what this may cost by using the USPS International Calculator located at the address below.

Select the method Global Express Mail.

http://ircalc.usps.gov/

Thank you for your inquiry.

I'm glad you opened this ticket, this is the best way to reach us.

Thank you for contacting

BoatFix Customer Service

Var innom maritim på slependen i går og selgerne mente EAGLE plotteren var kjempetreg så han prøvde å selge meg en Geonav plotter , så dro jeg videre og tittet en annen plass og fikk demonstrert Garmin og Geonav , selgeren sa at geonaven var møkkatreg og sammenlignet med garminen , jeg kunne ikke se stor forskjell på hastigheten mellom de 2 kanskje garminen var ørlite kjappere men den var 3500.- billigere enn tilsvarende fra geonav og jeg synes garminen var veldig kjekk så det er nok mye mulige jeg kjøper en slik.

420 eller 520 tipper jeg det blir.

Det blir litt trykking i menyene, men jeg syns nå disse er ganske logiske og selvforklarende. Jeg måtte dra fram håndboka én gang helt i starten, og det var for å finne ut hvordan man fikk lasta inn kartene fra SD-brikken..

Har nettopp kjøpt meg en lowrance LMS 527c iGPS. Sliter litt med å få inn kartene, har du noen tips å komme med?

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

hvordan blir det å bestille en slik en fra boatfix???

Har kjøpt mye elektronikk fra Boatfix. Aldrig noe problemer. Hvis du ganger prisen i USD med 8 så får du prisen i norske kroner levert på døra og med alle avgifter betalt.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Så du med egne øyne sammenlignet med annen plotter at Eagle plotteren var "kjempetreig"? Tror dette er nokså relativt. Har hørt av andre som har trykket på den at den er OK, men, men....

Så med egne øyne at den var tregere enn Geonaven som kostet endel mer ja men jeg kan ikke akkurat si at Eaglen virket treg , den var langt kjappere enn det jeg trodde var mulig etter å ha blitt vant med raymarinen sim hastighet.

Jeg har bestilt meg en Garmin 420 nå så da blir det vel bra greier , har solgt den gamle men sitter igjen med kartbrikken enda så den går ut på finn.no snart

noen som kjenner til garmin 172ci her da. noen negative erfaringer med den

Har nettopp kjøpt denne med ekstern antenne fra Netshop. Eneste negative jeg har funnet ut til nå er at skjermen er litt liten (4,5"). Ellers så fungerer den utmerket og er rimelig rask.

Jeg går bare rundt og sparker småstein nå om dagen og venter på at Garmin 4008 skal bli tilgjengelig for kjøp over atlanteren... nettsidene i USA sier mai måned nå om dagen og Garmin sine hjemmeisder sier 2. kvartal.. Håper denne kan være i mitt eie innen St.hans slik at jeg får den montert før ferien... Selvsagt med de nye G2 kartene. Rundt 1650$ pluss frakt og moms, og sikkert en GMR18 i samme slengen...

Blir heldigvis kvitt Raymarine A65 snart, og du verden for en lettelse det skal bli... for bruke pc'en i mellomtiden som en nødløsning..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Meg og en kompis har nettopp bestillt oss Northstar 557 i fra www.boatersland.com, dette er samme plotter som heter Navman Tracker 5507. En forhandler her i Bergen kunne fortelle meg at alt som heter Navman vil gå over til å hete Northstar og av den grunn er det en lett mix i butikkene for tiden.

Denne plotteren koster 8980,- hos Seatronic og vi får den på døren for 4400,-. Da er moms, fortollingsgebyr og frakt med i prisen. Vi er to om frakten på 166 dollar.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...