Jump to content

Hjelp med Simrad CE32, fartsretning


ttiger

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

Det er en setting for dette i Chart Setup der en kan velge Motion = RELATIVE på samme meny kan en også velge om en skal ha NORTH UP, HEADING UP (egentlig course up) eller NAV UP

 

MOTION - can be set to TRUE or RELATIVE. TRUE - the ship will move across the chart. RELATIVE - the ship is locked to the center of the screen and the chart will move.

Se dokument

CE32 Manual (Engelsk)

sailorBoy

Link to post
Share on other sites

Det er en setting for dette i Chart Setup der en kan velge Motion = RELATIVE

Fungerer dette noe særlig på CE32? Har hatt både CE30, CP 42 og CP44. Prosessorene er ikke de sprekeste, og årsaken til at plotterne i std-modus oppfører seg slik den gjør (i motsetning til CP44 som jeg hadde sist og som til enhver tid hadde ca. 2/3 av skjermen foran båten) er vel nettopp at det går for sent å tegne opp kartene. Derfor lar de kartet stå stille og båten bevege seg bakover i kartet, for så å tegne opp kartet på nytt litt før båten forsvinner ut av skjermbildet?

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Om det er prosessoren som er problemet, prøv å ta bort data i kartet. Ta feks bort navn, passive waypoints, fyrsektorer, landbasert info.

Også viktig å vite hvilket kart du kjører. Om du kjører NTMax går det tregt på disse

Har selv en CX 44 som jeg kjører NT+ kart på. Er godt fornøyd med den - men den er ikke noe racer på oppdatering. Om jeg feks bytter fra et bilde med radar og kart (todelt skjerm) til et helt kartbilde tar det noen sekunder å tegne opp kartet på nytt.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...