Jump to content

Hjelp med Simrad CE32, fartsretning

ttiger

Recommended Posts

• 2 uker senere...

Det er en setting for dette i Chart Setup der en kan velge Motion = RELATIVE på samme meny kan en også velge om en skal ha NORTH UP, HEADING UP (egentlig course up) eller NAV UP

MOTION - can be set to TRUE or RELATIVE. TRUE - the ship will move across the chart. RELATIVE - the ship is locked to the center of the screen and the chart will move.

Se dokument

CE32 Manual (Engelsk)

sailorBoy

Det er en setting for dette i Chart Setup der en kan velge Motion = RELATIVE

Fungerer dette noe særlig på CE32? Har hatt både CE30, CP 42 og CP44. Prosessorene er ikke de sprekeste, og årsaken til at plotterne i std-modus oppfører seg slik den gjør (i motsetning til CP44 som jeg hadde sist og som til enhver tid hadde ca. 2/3 av skjermen foran båten) er vel nettopp at det går for sent å tegne opp kartene. Derfor lar de kartet stå stille og båten bevege seg bakover i kartet, for så å tegne opp kartet på nytt litt før båten forsvinner ut av skjermbildet?

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Om det er prosessoren som er problemet, prøv å ta bort data i kartet. Ta feks bort navn, passive waypoints, fyrsektorer, landbasert info.

Også viktig å vite hvilket kart du kjører. Om du kjører NTMax går det tregt på disse

Har selv en CX 44 som jeg kjører NT+ kart på. Er godt fornøyd med den - men den er ikke noe racer på oppdatering. Om jeg feks bytter fra et bilde med radar og kart (todelt skjerm) til et helt kartbilde tar det noen sekunder å tegne opp kartet på nytt.

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...